torsdag 12. mai 2016

Nytt favorittsted og en padde

Jeg er så glad for at Humlen fortalte meg om favorittstedet hennes på tirsdag! I dag var jeg nemlig der og det var minst like fint som hun hadde beskrevet det og attpåtil så rolig og fredelig! Faktisk var det noen der når jeg kom, de hadde to små superskjønne hunder! Når de gikk oppdaget den ene hunden meg og ville ikke høre på matmor når den ble ropt på, den ville mye heller hilse på meg og kom løpende mot meg og ville hilse på, hehe:p Sukk, den som kunne ha hatt en sånn liten venn! men det er dessverre ikke mulig pga den teite allergien min:( Jeg vil ikke engang prøve å ha en hund for jeg har vært igjennom det å gi fra seg kjæledyr før, noe jeg ikke vil igjennom flere ganger!

I sekken var det både mat, drikke, strikketøy og kamera, jeg var med andre ord forberedt på turen:p Så derfor ble jeg sittende der lenge! Heldigvis var jeg lur og stakk innom apoteket etter at jeg hadde vært hos Solstrålen, jeg måtte nemlig ha solkrem! Og for første gang i mitt liv endte jeg opp med solfaktor FEMTI etter veldig sterk anbefaling og overbevisning fra apotekerdamen. Selv hun bruker det og hun var til og med et par hakk mørkere i huden enn det jeg er. Resultatet er iallfall at armene mine ikke er blitt røde etter et par timer i solen:D
Bilder ble det også tatt en del av, blant annet så møtte jeg på denne karen her!

Før turen til elven var jeg innom gode Solstrålen og vi pratet om mye forskjellig, som vanlig. Blant annet så henviste hun meg til ortopedisk verksted, jeg takket jo nei når jeg var hos nevrologen. Men etter råd fra Humlen ombestemte jeg meg, for det er jo noe med å få den hjelpen jeg kan få for å lette hverdagen litt for beina!

Dessverre hadde hun ikke fått svar på gentesten og det selv om det er fire uker siden den ble tatt. Solstrålen sa at hun ikke var særlig overrasket for det tar visst tid å få svar på sånne prøver. I tillegg ble den jo sendt langt avgårde og det betyr jo ekstra venting. Men å vente er jo noe jeg egentlig er veldig god til etterhvert, haha!:p Når det gjelder ventetiden til EMG ble ikke hun så veldig klok på det, det er nemlig 13ukers ventetid... så Haukeland har nok ikke den beste kapasiteten på det rett og slett! Egentlig ganske teit, jeg vil veldig gjerne ha et endelig svar, selv om jeg har fått et svar så er det greit å få det skikkelig fastslått!

Ellers fikk hun se russekortet mitt, det er mange år siden jeg var russ da. Men når jeg drev og pakket litt i forrige uke dukket det opp en liten bunke som jeg har tatt vare på:p Så vi pratet litt om russetiden min, hun lurte på hva slags minner det brakte frem i meg. Heldigvis er det bare gode minner! Jeg gjorde veldig lite ut av den tiden, oppførte meg skikkelig og fant ikke på så veldig mye tull, iallfall ikke som gikk utover andre på gale måter. En av tingene jeg gjorde var å lage frokost til læreren min, hun fikk litt sjokk når hun oppdaget meg når hun stod opp, hahaha:p Hun hadde på ingen måter forventet at jeg engang kom til å prøve meg på det siden vi bodde langt unna hverandre. Men altså, når man også kjenner mannen og barna i tillegg så blir det til at man rotter seg litt sammen med de da, en sånn sjanse får man jo kun i russetiden, hahaha! Vi satt også under pultene i en hel skoletime, vi hadde valgt norsktimen til læreren vårs STORE fortvilelse! Han mente nemlig at vi kunne gjøre det i alle andre fag bortsett fra norsk, det fantes nemlig ikke noe viktigere fag enn det! Resultatet var at han gav opp og gikk etter et kvarter eller så, vi ble jo veldig glade men turde jo ikke å gå, i tilfelle han fant det for godt å komme tilbake:p

Humlen sendte meg en melding tirsdag kveld og tipset meg om å prøve mindfulness istedenfor å sove på ettermiddagen, det stod nemlig i loggen at jeg hadde sovet en del. I dag var jeg veldig trett når jeg hadde spist middag så jeg fant ut at jeg skulle prøve det. Men jeg var tydeligvis FOR trett, resultatet var nemlig at jeg sovnet midt i seansen eller noe sånt, haha! Av og til virker det nesten som om jeg har narkolepsi, iallfall litt tendens til det, for jeg sovner enten jeg vil det eller ei og har null kontroll over det. Jaja, kanskje det funker bedre neste gang jeg prøver:p

Nå skal jeg snart krype under dynen, dagen har vært lang og jeg har heldigvis vært mye ute, noe som har vært veldig deilig! Et lite + er at det er blitt litt kjøligere i luften (utifra værmeldingen litt FOR kjølig) men det letter nok litt på natten, håper og tror jeg da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar