fredag 11. mai 2018

Endelig fredag!

Langbein henviste meg jo til et rehab.opphold på Østlandet og nøyaktig tre uker senere fikk jeg innkallingen! Brevet fant jeg på onsdag ettermiddag og i dag har jeg sagt at jeg tar imot plassen! Jeg har også snakket med en veldig koselig sykepleier på avdelingen jeg skal ha innleggelse på og bedt pent, med gråten i halsen, om å få et enerom! Det stod nemlig i brosjyren jeg fikk at de har ene- og tomannsrom og da kjente jeg panikken komme! For er det noe jeg ikke klarer så er det å sove på rom sammen med andre! Okay, familie går til nød greit, men fremmede mennesker som jeg aldri har møtt før? kommer ikke på tale! Det hadde ikke gått bra, jeg har nok skrekkopplevelser fra leirskoler, og selv om voksne folk neppe går til angrep på den de deler rom med, så sitter det for godt fast i kroppen min til at jeg hadde klart å slappe av! Og med tanke på at jeg kan vekke meg selv ved å hyle, er det nok best for alle parter at jeg får sove alene!

Jeg spurte også sykepleieren om det er flere med CMT som skal være der samtidig som meg. Håpet var jo at hun skulle si ja men hun sa at det så ut som om det bare er meg, dessverre! Men hun snakket om at jeg skal være i teamet til de som jobber der som kan sykdommen, og det er jo bedre enn ingenting! Likevel har jeg innmari lyst til å møte andre med CMT, så samtidig er det litt kjipt! Men det går an å få flere henvisninger til sånne steder senere og da! Og dessuten er det, iallfall enn så lenge, ganske mange uker til jeg skal dit, så kanskje flere med CMT får plass i mellomtiden! Det er jo lov å håpe!:) 

Uten om å snakke med sykepleieren har jeg drukket en knallgod smoothie fra smoothie-baren på bystasjonen! superdyr men likevel sååå god! Nytt solen har jeg også gjort. Dessverre har smertene i beina preget mer eller mindre hele dagen. Den kraftige værforandringen som har vært har ikke akkurat vært så snill mot de... I ettermiddag derimot frydet beina seg! Jeg var nemlig på yoga hos Sommerfuglen! En flue var også innom en tur, Sommerfuglen hadde prøvd å få den ut men den ville tydeligvis ikke ut i friheten igjen. Tror den fløy innom alle som kom for å få en herlig start på helgen!:p Jeg har endelig skjønt at det er ganske lurt og ikke minst ekstremt deilig å starte helgen med en yogatime, så jeg gleder meg allerede til neste fredagstime, da er det Sommerfuglens supervikar som skal ha timen, og hun kjenner jeg godt, hihi:p

Nå skal jeg spise litt snop tror jeg, det er jo helg!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar