tirsdag 21. juli 2015

Bare noen ord

Bare noen ord


Du sier alltid 
at det bare er noen ord. 
Men ord kan ikke kutte meg. 
Ord kan ikke gi meg blåmerker. 
Ord kan ikke kaste den fine og nye jakken min i sølen. 
Ord kan ikke gjemme vekk skoene mine
eller ødelegge skoletingene mine 
MEN ord skader meg innvendig! 

Et eller annet sted må du ha misforstått. 
Det er ikke blåmerkene, 
kuttene, den skitne jakken. 
eller de ødelagte tingene 
som er verst 
Men det ORDENE du sier til meg. 

Det er ordene dine 
som gjør at jeg aldri 
får sove om kveldene. 
Det er ordene dine 
som gjør at jeg aldri 
klarer å konsentrere meg. 
Det er ordene dine 
som lager de dypeste kuttene 
i hjertet mitt. 
Det er de som aldri vil gro skikkelig igjen. 
Det er ordene dine som du sier til meg 
som får meg 
til å tvile på meg selv. 

Jeg ønsker å inderlig at du en dag 
vil skjønne 
at selv dine ord 
kan gjøre stor skade. 
Og at ord kan være 
noe mer enn 
bare noen ord.

~Live Dahl~

Jeg var/er veldig glad i å skrive historier, dikt har det ikke blitt så veldig mange av men noen. De fleste jeg har skrevet har faktisk blitt gitt til Fru Smil, kanskje jeg en dag legger de ut. Dette diktet skrev jeg iallfall for ca. 10år siden, tror jeg. Er ikke helt sikker når jeg tenker meg om, men mener det ble skrevet når jeg gikk i 1.klasse (muligens 2.) på videregående.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar