lørdag 4. juli 2015

Mine gode...

...hjelpere!
Jeg tenkte rett og slett at mine gode hjelpere burde få et eget innlegg, jeg har ikke så mange men de jeg har er veldig gode! <3

Bamse og Karamell - Bamse er onkelen min og Karamell, som han er gift med, er tanten min. De er rett og slett verdens beste! Vi har ikke så veldig mye kontakt, det går i rykk og napp, mest på grunn av at de har en veldig travel jobb! Men når jeg møter onkel Bamse og tante Karamell er det som om det ikke er flere uker siden sist. De er der alltid for meg! Selv om de har det travelt så har de ALLTID tid til å gi meg en klem eller tre, er ikke alltid jeg trenger så mye mer enn det, for med klemmene så sier de at de alltid er der for meg! Det er veldig deilig å bare kunne dra ut til dem en formiddag, sette seg ned på kontoret og bare være der, det er ikke alltid det blir så mye prat men det gjør ingenting. Det viktigste er som sagt bare å få sagt hei og få en klem!

Solstrålen med en stor S - det er fastlegen min! Hun er ufattelig god og omsorgsfull! Jeg kom til henne for første gang i fjor vinter og var veldig redd for hvordan jeg ville bli tatt i mot! Det hadde jeg ikke noen grunn til i det hele tatt, for Solstrålen tok meg på alvor fra første minutt! Hun så at jeg hadde behov for hjelp og selv om vi egentlig bare hadde en enkelt konsultasjonstime stresset hun meg ikke ut av kontoret. Hun tok den tiden det trengte og sa at jeg allerede hadde tatt det største skrittet ved å innse at jeg ikke klarte ting alene og kom for å få hjelp. Siden den gangen har vi hatt veldig jevnlig kontakt og hun har hjulpet meg vanvittig mye! Hun er flink til å pushe og utfordre meg og ofte vet hun hva jeg trenger å høre! (men dersom det er noe jeg ikke vil overhodet så er det ingen tvang) Et av de få stedene jeg føler meg veldig trygg er på kontoret hennes! Og som navnet tilsier, så er hun virkelig en Solstråle!

Sangerinnen - Sangerinnen er min psykomotoriske fysioterapeut, og som navnet kanskje tilsier så er hun glad i å synge og synger blant annet i kor. Hun har til og med sunget en sang for meg en gang jeg kom gående inn på kontoret hennes med strikketøy i hendene. Hos henne så trener jeg og så har jeg samtaler med henne. Vi begynte først med masse øvelser og sånt men siden jeg ikke fikk psykolog så fort som vi hadde håpet så fant vi ut at vi skulle prate. Sangerinnen har jo opplæring i sånt og hun kommer med veldig gode råd og sånt!

Det var litt om de fire gode! Til høsten får jeg jo en psykolog også, hva kallenavn hun vil få vet jeg ikke helt enda, jeg må treffe henne først før jeg vet hva jeg skal kalle henne for:p

Jeg må jo nesten nevne familien min også, men det er sånn at de ikke vet så mye om hvordan situasjonen min egentlig er! Jeg vet det kanskje ikke er det lureste og alt det der men jeg klarer ikke å ha den belastningen det vil bli med at de aller nærmeste vet om dette. Solstrålen sa at dersom belastningen blir større ved å fortelle noen det så skal jeg la være, og derfor er det bare noen få utvalgte som er klar over dette! Men familien er gode å ha på andre måter og jeg vet at de alltid er der for meg de også!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar