tirsdag 28. juli 2015

En lettskremt kveld

Kvelden i kveld er en sånn kveld du helst ikke vil ha! Det er en sånn kveld hvor du reagerer på nesten alle lyder du hører, det er en sånn kveld du helst bare vil ligge langt under dynen i din egen stillhet, det er en sånn kveld hvor tankene dine er bedre å høre enn lydene som kommer utenifra. Ikke blir det bedre av at huseieren og kjæresten driver med snekkerarbeid en knapp meter unna husdøren din! Snekring, hamring og enda mer hamring og snekring! I tillegg så må de skravle og le HØYT! Da hjelper det ikke så veldig at du har en kveld hvor du hopper i taket av alle plutselige og uventede lyder... Og siden de holder på rett utenfor er det jo ikke så kjekt å ha ytterdøren åpen for å få inn litt frisk luft, så derfor setter du varmepumpen på kaldluft for få gradene i stuen litt ned, noe som gjør at det bråker litt ekstra i tillegg til alt annet... Og på en sånn kveld er det som om du har ekstra god hørsel, så alt blir liksom litt høyere enn normalt...

Jeg vet ikke helt hvorfor det er en sånn kveld i kveld. Dagen har egentlig vært ok, solen har skint og ikke minst har jeg endelig fått en høyst etterlengtet sommerklem av både onkel Bamse og tante Karamell! De har vært på ferie i flere uker og skulle på ny tur i dag, så det var ikke mye tid de hadde. Men det er ikke antall minutter jeg tilbringer med de som teller, det som teller er at de tar seg tid til å si hei og gi meg en klem. Jeg vet jo at om jeg kommer til dem på jobb så har de det som oftest veldig travelt, men det viktigste er smilene, heiene og ikke minst klemmene vi gir til hverandre, da gjør det ikke så mye om besøket bare varer i 5-10min!

***

Øyebetennelsen går så som så, det er litt styr å skulle dryppe øyet selv, men det er vel en vanesak, håper jeg! "Fordelen" er at den dagen jeg (forhåpentligvis) er ferdig med drypping og smøring er dagen jeg skal til Sangerinnen, greit å ha noe annet å tenke på enn nedtellingen jeg har holdt på med i sommer, nå er det nedtelling til jeg er ferdig med medisin istedet:p Det blir iallfall godt å komme tilbake i normale rutiner igjen! Sommeren har vært mer enn lang nok syns jeg...

Jaja, nå er det tv resten av kvelden og så blir det nok litt sovemedisin, trenger en rolig natt! Skjønner ikke helt hva jeg holder på med i søvne for tiden, ligger skrått i sengen eller så våkner jeg i de rareste stillinger, drømmer/har mareritt om mye rart så det er nok det som er årsaken...

Ha en god og fin kveld<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar