fredag 12. august 2016

Endelig!

Endelig hadde jeg time hos min gode Solstråle igjen! Det var en veldig god time, selv om det også var nest siste da... Men det er greit, iallfall innerst inne! Og dessuten vil hun jo alltid ha en plass i hjertet mitt selv om hun ikke skal være fastlegen min så mye lengre!
Jeg hadde masse jeg hadde lyst å fortelle men jeg glemte nesten alt sammen... Men det gjør ingenting for vi fikk pratet om mye forskjellig likevel! hun likte veldig godt å høre at jeg trives her jeg har flyttet, som jeg sa til henne så er det som om det er denne plassen jeg egentlig skulle ha bodd hele livet! Tror kanskje det egentlig er som om plassen bare har ventet på meg mens jeg har tatt masse omveier før jeg endte opp her.

Humøret mitt var også noe vi pratet mye om, det har bare dalt mer og mer og jeg legger vel egentlig all skyld på regnværet! Når sommeren nesten har regnet vekk så er det jo egentlig ikke noe rart, Solstrålen sa at jeg er langt ifra alene om å ha det sånn. Det er litt som om regnskyen Tussi av og til har over seg har funnet seg en ny den kan regne over!

Men på søndag kommer solen tilbake og den skal skinne iallfall helt sikkert (i følge værmeldingene da) til og med torsdag, fredag melder yr pent vær mens storm påstår at regnet skal komme tilbake. Så jeg håper yr har rett og at sommeren virkelig kommer for fullt nå, aller helst resten av august og også gjerne hele høsten! Jaja, sommer om høsten blir det vel kanskje ikke men solen kan gjerne skinne hver dag høsten igjennom! Skolen starter jo i uken som kommer og da finner jo gjerne solen på å titte igjennom!

Jeg kjenner også at det skal bli veldig godt at hverdagen kommer tilbake! Det har vært noen lange uker, noen av de også veldig intense og slitsomme, så jeg trenger noen rolige og stille uker nå hvor ting går litt tilbake til normalen. Spesielt glad er jeg for de nye bussrutene som trer i kraft fra mandag av! da er det litt lettere å komme seg avgårde, selv om det faktisk kunne ha vært enda enklere, men det er Skyss i et nøtteskall... Og i tillegg er sjansen for at jeg får skogen og ikke minst Humleplassen litt mer for meg selv igjen! Planen er per nå at jeg skal dit på tirsdag før jeg skal til Fysio-damen på ettermiddagen, jeg håper inderlig at sommeren virkelig melder sin ankomst på søndag, eller, jo tidligere jo bedre da! slik at regnskyen kan forsvinne fra humøret mitt!

Etter at jeg hadde vært hos Solstrålen kjøpte jeg en gave til meg selv, hihi:p Bøker er jo noe jeg er fryktelig, fryktelig glad i og en av favorittforfatterne mine kom ut med en ny bok i går eller noe sånt tror jeg. Den måtte jeg selvfølgelig ha! Det er Gudmoren av Hanne Kristine Rohde, så liker du krim kan jeg virkelig anbefale henne! Ps. les de to andre bøkene om Wilma Lind som hun har skrevet først da det helt sikkert nok også er røde tråder i denne boken!:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar