mandag 8. august 2016

Tårer som regn

I kveld er øynene mine like våte som regnet på utsiden av vinduet... beina er rammet av sterke smerter men det er ingenting som funker for å roe ned smertene og da kommer tårene fryktelig lett... humøret, og dermed tankene, blir også som regnet, tankeelven fosser over, smertene river meg med der jeg sitter på elvebredden, drar meg ned til bunnen av elven og fester meg med et anker og har ikke tenkt å slippe meg med det første... 

Det er så utrolig kjipt at det ikke finnes medisiner rettet mot CMT`en! jeg skulle så gjerne ha sett at det forskes mer på denne sykdommen slik at de kunne ha funnet noe som virkelig hjelper oss som har det! Og joda, det finnes masse medisiner man kan ta for det men det er ingenting, så vidt meg bekjent, noe som er direkte rettet mot sykdommen. Det går stort sett i antidepressiva og epilepsimedisin og det er jo ikke så veldig gøyt å gå på når det noe annet som feiler en! Men noen er jo så klart heldige og har effekt av sånne medisiner og det er jo veldig bra for dem! Jeg gikk på epilepsimedisin i noen måneder, det funket litt til å begynne med men så gav virkningen seg og medisinen gikk istedet kraftig utover psyken min, noe som absolutt IKKE var så veldig gøyt når jeg allerede var/er langt nede! Men det er som Solstrålen sier, man må velge mellom pest og kolera... vet ikke helt hva jeg har valgt men så lenge disse spesialistene ikke kan komme opp med noe vidunder-medisin, eller i det minste en medisin laget direkte for sykdommen CMT, har ikke jeg tenkt å være noe forskningskanin for dem!

Heldigvis skal jeg til fysio-damen i morgen, yoga på torsdag og til godeste Solstrålen på fredag, det hjelper i det minste litt på humøret mitt men ikke så mye som jeg skulle ønsket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar