onsdag 31. august 2016

Søvnprosjekt, del 2

Den første delen av prosjektet - altså legge meg når jeg er trøtt og våkne når jeg er ferdigsovet har vært litt mislykket. Årsaken er at jeg ikke har fått sove så lenge jeg har villet fordi jeg har blitt vekket av lyder og bråk... Så derfor har Humlen og jeg satt i gang del 2, for vi vil forske mer på dette her!

Del 2 går ut på å våkne til samme tid hver eneste dag! glemte å spørre om det gjelder i helgene også men det gjør nok det. Men uansett, fra i morgen av skal jeg ha tre alarmer på, en halv ni, en klokken ni og en halv ti. Når første alarmen ringer skal jeg slå på dagslyslampen min slik at kroppen min får dagslys og slutter å produsere melatonin. Jeg trenger ikke å stå opp da og sovner jeg går det helt fint, MEN når den siste alarmen ringer halv ti skal jeg stå opp! Døgnrytmen starter nemlig om morgenen og når vi har kontroll på det kan vi ta kontroll på når jeg legger meg. Del 1 gikk jo for så vidt greit så det gjør nok del 2 også!:p jeg bare lurer på om det i det hele tatt holder med tre alarmer!

Fortsettelse følger!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar