onsdag 13. desember 2017

Årets siste time

I dag har Humlen og jeg hatt årets siste time sammen, den ble brukt til å prate om veldig mye forskjellig. Hun ble litt streng fordi jeg kun har hatt en eneste natt hvor jeg har vært i seng før midnatt! Jeg er jo fullstendig klar over at det er lurt å være i seng på riktig side av midnatt! men så er det bare det at det er så lett å bare skulle både det ene og det andre, og da går jo som kjent tiden fort!

Så hun gav meg streng beskjed om at etter klokken ti er det ikke lov å gjøre noen særlige aktiviteter som innebærer mye bevegelse! da er det nemlig noe som heter roe-ned-tid. Ja, jeg kan få lov til å gå innom kjøkkenet for å sette far meg en tekopp eller lignende på vei til sengs, men ikke så mye mer. (Allerede nå i kveld ligger jeg dårlig an på akkurat det punket, hehe...:p Men jeg har en god grunn altså!:p) Det jeg derimot har lov til å gjøre er er å høre på lydbok, strikke eller se på TV, hvis TV`en er langt nok unna da! Skjermbruk er et veldig fy! om jeg MÅ bruke Macen, så skal lyset på skjermen skrues helt ned og bruken skal være minimalt og kun høyst nødvendig. Med andre ord kan jeg ikke ha de største skriveperiodene mine på denne tiden av døgnet. Problemet er bare at hvis jeg først får skrivebehov, er det gjerne etter klokken ti:p Humlen skjønte meg for hun har det sånn selv også, men som hun sa så kan jeg vite det og tenke på det! Neste uke kan det hende vi treffes, bare via skype:p

Etter at vi hadde ønsket hverandre god jul hev jeg meg rundt og rasket avgårde for å rekke skolebussen hjem. Jeg hadde nemlig fått et ubesvart anrop fra en tidligere nabo og ringte henne opp igjen. Hun lurte på om jeg ville treffe henne i byen siden hun hadde julegave til meg, og jeg hadde julegave til datteren. Men siden gaven lå hjemme dro jeg hjem for hente den før jeg dro videre. Vi gikk på kafe og satt å pratet en stund før vi gikk i litt butikker siden hun skulle ha litt saker og ting. 

I år kjenner jeg at det faktisk er enklere å være i desember! Det er det Solstrålen og Humlen som skal ha et super stort takk for altså! Julen er fremdeles litt sånn tja for min del, men samtidig så klarer jeg å kjenne litt på gleden også! De siste årene har jeg jo bare villet unngå julen så godt jeg kunne, men takket være de to damene har det behovet heldigvis lettet litt!

Nå i kveld har jeg bakt litt, baksten skal videre til noen veldig gode mennesker i morgen og jeg fant ut at det var like greit å bake nå i kveld enn å stå opp tidligere i morgen for å gjøre det! Dessuten tok det bare en halvtime, så det er innafor:p og ja, det ble også gjort før klokken ti:p Det eneste jeg må gjøre etter klokken ti er å putte det i en boks, men jeg tenker at det er innafor, hihi:p

Så dagen har blitt betraktelig lengre enn hva jeg hadde tenkt, altså med tanke på den uplanlagte byturen. Men beina er ikke så ille, de er slitne ja, men ikke så veldig mye mer enn det, og det er godt! Men nå må jeg poste dette innlegget før klokken bikker ti:p

Nå skal jeg spise litt kvelds, høre litt på radioen og kanskje strikke et par omganger på en sokk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar