søndag 31. desember 2017

Oppsummering av 2017

2017 har vært et år på både godt og vondt vil jeg si! 

Mye har skjedd! Jeg har blant annet skrevet godt over 320sider i dagboken min, men jeg har ingen planer om å sitte og lese igjennom de sidene nå i kveld, så dette blir litt sånn tatt på husken rett og slett!:p

Året 2017 startet med et møte hos selveste NAV. Endelig skulle jeg få møte min nye saksbehandler, det tok et halvt år fra jeg havnet på kontoret og fikk henne til vi møttes:p Heldigvis hadde jeg med meg Humlen da, det var veldig bra siden jeg fikk fullstendig hjernteppe der vi satt og pratet, haha! Rullegardinen gikk rett og slett ned foran øynene mine som Humlen så fint sa når vi gikk derfra:p Jeg Møtet resulterte i at jeg havnet i et tiltak, som dessverre ikke funket så veldig bra. Etter det ikke skjedd så veldig mye fra den fronten da.

Sykdommen min har vel egentlig mer eller mindre holdt seg i sjakk, noe jeg syns er veldig, veldig bra! 2018 blir veldig spennende med tanke på CMT siden jeg skal til spesialister i Tromsø! vet ikke om de kan si noe annet enn nevro-nissen på Haukeland men forhåpentligvis er de litt mer medmenneskelige og lydhøre! I tillegg har jeg, takket være diagnosen, fått flere knallgode sko! 

Jeg har gått veldig mye på yoga, hele 38timer, hvor 8 av de var et grunnkurs, og resten var vanlige timer, de aller fleste med Sommerfuglen. Og så må vi ikke glemme yogaøktene Humlen og jeg har hatt sammen på kontoret hennes, hvor mange det er vet jeg ikke helt, men det er en del!

Takket være Humlen og vofsen hennes har jeg blitt veldig glad i å gå på det nærmeste fjellet som er her jeg bor! Første turen opp der sammen med de to ble ikke så vellykket, vi kom oss ikke til topps for jeg slet meg for mye ut. Men så foreslo Humlen at jeg skulle trene, det var lurt for jeg begynte å gå veldig mye og klarte å komme meg til topps på slutten av sommerferien! Og når vi tok turen igjen i midten av august kom vi oss til topps, noe jeg syns var ekstra kult!

Det ble til slutt til at jeg valgte å gi opp forsøket på erstatningssak mot kommunen. Takket være dårlige rutiner og garantert noen brudd på dokumentasjon har jeg ikke beviser på hva som foregikk. Hadde jeg gått videre hadde sjansen vært veldig stor for at jeg hadde tapt saken og i tillegg måtte ha betalt alt av egen lomme...

Humlen har fylt opp verktøykassen min og lært meg så vanvittig mye! hun har lært meg om toleransevinduer, Cirkel of Security, yoga, øvelser som kan roe og samle meg, +sider og -minussider, energisjefer, energiskåler, det å sette grenser og ja, mye, mye, myyyyyyyyyyye mer! I tillegg har hun hatt utallige redningsaksjoner når jeg bare har hoppet ut i tankeelven uten å tenke meg om og uten å ta på meg redningsvesten min først! Jeg har skrevet godt over 320sider i dagboken min i år og jeg har ingen planer om å lese igjennom alle de sidene nå i kveld, så det går litt på husk dette her!:p

Dessverre har jeg ikke vært flink til å ta med meg kameraet ut på tur! så jeg håper jeg klarer å bli flinkere til det i 2018! jeg syns jo det er veldig gøyt å ta bilder, det er bare ikke så enkelt å huske kameraet!:p Noen bilder er jo tatt med mobilen men det er liksom ikke helt det samme da kameraet har mange flere funksjoner.







Rosen har hjulpet meg utrolig masse med vonde, stramme muskler! hun har løsnet mye som har vært fastlåst i åresvis! Hun er også veldig genial å ha når Humlen og jeg undrer veldig på ting når det gjelder kroppen min:p

Solstrålen har jeg også vært så heldig og få møte! første gang mistet jeg fullstendig munn og mæle og klarte ikke å si så veldig mye, noe som igjen førte til at jeg ble fryktelig lei meg. Men heldigvis traff jeg henne nå i desember! og da klarte jeg å prate!:D det er litt rart å ikke ha henne fysisk tilstede i livet mitt, men hun er her likevel, det vet jeg og det syns jeg er helt fantastisk av henne!

Men nå klarer jeg ikke å komme på noe mer, så da får dette være en slags oppsummering av året som straks er omme! heldigvis er ikke dette et år jeg vil putte helt vekk i glemmeboken da, det skal få være litt fremme tross alt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar