fredag 22. desember 2017

Bitte lille julaften

Kvelden i går preget dessverre natten min veldig mye... "lille Live" dukket opp og var tilbake på den skrekkelige barneskolen med en hel horde av mobbere etter henne, det virket iallfall sånn... Jeg vet ikke helt hvor jeg var, om jeg var henne eller om både den voksne Live og barnet Live var der. Men det jeg vet helt sikkert er at min hemmelige hjelper dukket opp og hun hjalp lille Live, tror de endte opp med å bli veldig gode venner, og det var jo godt da!

Det tok meg nesten halvannen time fra jeg våknet til jeg i det hele tatt klarte å komme meg opp av sengen. Årsaken var at jeg bare ble mer og mer sulten, og magen bare mer og mer utålmodig. Magen fikk frokost og jeg landet i sofaen, der fant jeg Olsenbanden på tv2 og var fanget, haha, blir vel egentlig aldri lei de filmene jeg!:p 

Etterhvert fant jeg ut at jeg var nødt til å gjøre noe, helst noe som innebar frisk luft og bevegelse. Så da fant jeg ut at jeg kunne gå til nærmeste rema 1000, det er et stykke. Det var veldig lurt! for det var innmari deilig ute og i tillegg var jeg veldig heldig og slapp nesten helt unna regnet på veien! På butikken fant jeg det jeg ville ha, nemlig billig julebrus:p helt greit når brusen koster 7.90 + pant, da gidder jeg ikke å bruke over tredve kroner på èn flaske på kiwi altså!

Litt på fem ringte plutselig telefonen, et nummer jeg syntes jeg hadde sett før men kunne ikke helt plassere det, så da tok jeg telefonen. I andre enden var det nevrologen min som presenterte seg, han ringte for å oppklare feilen i epikrisen min! Han mente han hadde misforstått men jeg tok ikke helt den forklaringen da. Men samme det, jeg har iallfall blitt hørt når det gjelder klagen min! Han bablet i vei om at jeg må bruke skinner for smertene er nok pga. overanstrengelse i leggmusklene mine, men jeg skjønner det likevel ikke, gir det konstante smerter? jeg sa at da burde det jo ha vært en forbedring når jeg fikk sko og såler som passer men det var han ikke enig i... han snakket også om dropfot men jeg har jo ikke det! det rettet han seg selv i like etterpå da. 

Dessverre har han ikke rettet epikrisen sånn jeg hadde håpet, han har bare laget et nytt notat, telefon-notat kalte han det, for jeg måtte jo selvfølgelig logge inn på helsenorge litt senere og sjekke! Der står det blant annet at Hun har påpekt at hun har kroniske smerter i leggene, ikke bare anstrengelsesrelaterte smerter. Sannsynlig er dette som følge av pareser i anklene. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i beskrivelsen av pareser, måtte nemlig google det. I store norske leksikon er en del av forklaringen dette Parese resulterer i redusert evne til å bruke den aktuelle armen eller benet. Okay, så har beina mine litt problemer, blant annet med at jeg ikke kan gå på hælene lengre, men så vidt jeg vet så går jeg jo helt normalt, så sånn sett har jeg jo ikke redusert evne til å bruke de. Forhåpentligvis kan de i Tromsø gi meg bedre forklaringer på ting og tang!

Vi avtalte, eller, rettere sagt så avtalte han at jeg skal snakke med ortoped-teknikeren min på nyåret om tilpassing av ankelartroser når jeg skal dit og få nye såler. Altså, det er helt greit, jeg kan ta det opp med de, men de kan neppe hjelpe meg noe mer. Jeg har nemlig to par forskjellige skinner og begge er like ubrukelige rett og slett fordi beina mine klikker om jeg går med de... og i tillegg så får jeg elendig balanse når jeg har de på meg, da er min nåværende balanse veldig god i forhold til den jeg får når jeg går med de! Men jeg tenker å vente litt lengre enn til nyåret, jeg tenker nemlig at de i Tromsø kan få si noe om dette her før jeg setter i gang enda mer arbeid for de på det ortopediske verkstedet mitt. For hva er poenget med å gå med skinner om beina ikke liker det og bare blir verre av det?

Nå er det bare førjulskos og strikketøy resten av kvelden, prøver å skyve alt som er i hodet mitt unna, jeg orker ikke å tenke på det og håper jeg slipper det også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar