torsdag 21. desember 2017

På bunnen...

Denne dagen ble alt annet enn bra...
Den startet helt okay, og den fortsatte å være okay i ganske mange timer egentlig. Men så var jeg tilbake i byen etter en tur til en annen bydel, og der så jeg en jeg helst ikke vil se, nemlig klasseforstanderen til parallellklassen på barneskolen... da stupte jeg ut i elven med veivende armer og bein og sank til bunnen som en stor stein... Heldigvis hadde jeg lydbok på øret! det tror jeg reddet meg, iallfall mens jeg var i byen og gjorde sånn at jeg klarte å komme meg til bussen uten alt for store problemer. På bussen gikk det i fem-øvelsen og enda mer lydbok, jeg klarte å holde meg såpass rolig, selv om tårene sildret nedover kinnene mine og jeg hadde mest lyst til å knekke sammen...

Heldigvis var ikke bussen så veldig full, det var begynt å mørke ute og folk hadde nok med seg og sitt der de satt! Vel fremme spratt jeg ut av bussen og nesten fløy hjem det siste lille stykket, turen tar takk og lov ikke mer enn bare tre-fire minutter! Beina hadde klikket allerede i byen, nå skrek de av full hals og ble bare verre og verre. Men jeg fant ut at jeg måtte prøve å gjøre noe fornuftig, derfor fant jeg frem juletreet sånn at jeg kunne pynte det og samtidig avlede meg selv. Vel, det funket ikke så veldig bra med vrælende bein, et kokende hode og et elvemonster som bare holdt hardere og hardere fast i meg... Så jeg endte hulkende opp på bolsteren og der lå jeg lenge...

Juletreet ble heldigvis pyntet for jeg var fast bestemt på at det skulle bli ferdig, det tok bare litt ekstra lang tid. Heldigvis er det ikke så stort og heldigvis har jeg akkurat passe pynt, selv om jeg godt kunne ha tenkt meg litt mer da:p Nå sitter nissen pent på sin plass, han har ingen gaver å passe på, for den ene har jeg åpnet, jada, jeg vet man ikke skal åpne julegaver før på julaften men jeg klarte ikke å dy meg, hahahaaha!:p og den andre har jeg lagt inn i et skap, det er en konvolutt fra Bamse og Karamell og inneholder en pengeseddel, det var nemlig veldig enkelt å se:p Kanskje nissen skal få passe på konvolutten likevel? det kommer jo ingen andre gaver under treet siden jeg ikke skal være hjemme.

Nå skal jeg legge meg, er litt sent ute med å slå av macen siden klokken nettopp ble elleve... men så har jo ikke ettermiddagen/kvelden vært helt okay heller, så da tenker jeg det er greit at roe ned-tiden min blir litt utsatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar