fredag 15. desember 2017

Finn frem sofatrynet ditt!

For en herlig dag dette egentlig har vært!
Den startet litt trått, var nemlig en smule vanskelig å komme seg opp av sengen:p Men til slutt gikk det og etter en hårvask, frokost og litt strikking, gikk turen til herlige Rosen for litt kniping av muskler.

Jeg har vært litt i tenkeboksen når det gjelder beina mine og behandling hos Rosen, men i dag bestemte jeg meg og spurte om hun kunne gi de litt behandling også. Det kunne hun selvfølgelig gjøre, og gav meg samtidig en liten advarsel om muligheter for kommende tretthet og litt utmattelse siden hun ikke har behandlet beina før. Fy flate, det var helt sykt vondt! men det gikk fortere over enn hva jeg hadde trodd og det var godt! Sånn alt i alt var det faktisk litt godt, spesielt siden beina ikke ble sinte på henne verken mens jeg var der eller etter at jeg hadde gått derfra. Så får vi bare se hvordan de er i morgen, det er godt mulig jeg kjenner det da! 

Rosen og jeg snakket om julegaver og alt stresset folk har nå litt over en uke før julaften. Både hun og jeg er ferdig med julegavene, eller, vi begge har noen sånne symbolske gaver igjen som må kjøpes, men de kommer jo på mail så det er liksom ikke noe stress. Hun foreslo at jeg kunne gå rundt og se på alle som stresset rundt etter julegaver og le litt for meg selv, det skulle nemlig hun gjøre etter jobb i dag, haha!:p Så når jeg gikk til bussen måtte jeg bare se litt ekstra rundt og det var lett å se hvem som var stresset og hvem som ikke var det altså:p 

Nå i ettermiddag har jeg faktisk vært på yoga, Sommerfuglen er på yogakurs langt avgårde men hun har skaffet vikarer, blant annet Humlen. Så da tenkte jeg, siden beina hadde det relativt greit og det er pent vær ute, at jeg kunne teste en fredagstime med henne. Rosen sa at de forrige uke bare hadde vært en fire-fem stykker som kom, så det var sikkert ikke noe problem å få plass i dag heller. Jeg reserverte plass bare halvannen time før timen startet for jeg måtte være helt sikker på at kroppen ville være med ut igjen. 

Jeg var som vanlig litt tidlig ute, men heldigvis så jeg bilen til Humlen og da visste jeg at det var åpent. Humlen hadde satt på musikk så det var koselig å komme inn, hun visste ikke at jeg hadde satt meg opp, så det var litt morsomt når hun så meg, hehe:p Det viste seg etter en stund at jeg var den eneste som hadde funnet tid til å gjøre yoga i dag, og det endte opp med at Humlen bestemte seg for at vi kunne ha en time med yoga likevel:D vanligvis blir timene avlyst om det er veldig få påmeldte.

Vi snakket litt om å "bytte hatter" og at det er enklere å gjøre når det også er andre i rommet. Nå var hun jo privatpersonen Humlen og jeg var privatpersonen Live, det var ikke noe behandler-pasient-møte. Vi pleier ikke å treffe på hverandre utenom kontoret hennes. Tror faktisk ikke det har skjedd før, eller, jeg har sett henne når hun har kjørt forbi meg mange ganger da, men ikke noe mer enn det. Men det gikk jo greit da, dessuten har vi gjort yoga i lag mange ganger før og dermed vet jeg at hun er en grådig god yogainstruktør!:D

Siden jeg var den eneste som kom var jeg ekstra heldig, Humlen tilpasset timen etter meg og også med tanke på at jeg hadde vært hos Rosen og fått behandling hos henne. Det var en helt fantastisk og deilig time på matten! Vi gjorde blant annet en twist på bolsteren med ansiktet litt skvist inn i den og da sa hun at jeg måtte finne frem sofatrynet, hihihi, det syns jeg var et genialt ord:p
Timen gikk fort, alt for fort, men den var helt fantastisk! Humlen skulle på butikken så derfor fikk jeg sitte på et lite stykke, egentlig skulle jeg gå hjem men siden hun tilbød meg skyss fant jeg ut at ventetiden på bussen ikke ville bli så veldig lang. Det var grådig greit siden det var både kaldt og glatt ute!

Vel hjemme igjen var det bare å finne frem koseklær og lande i sofaen. Egentlig skulle jeg lage pepperkakedeig men jeg kjente at jeg ikke hadde energi til det likevel, så det gjør jeg heller i morgen sånn at jeg kan bake på søndag. Nå går det i strikketøy og tv, det skal det gjøre frem til jeg legger meg.

God helg alle sammen!:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar