onsdag 25. oktober 2017

Onsdag 25.10

I dag har jeg vært hos Humlen og vi har som vanlig pratet mye! Jeg hadde med en liten bunke med papirer til henne, tror det var tolv ark og de fleste var fulle av skrift:p 

Det var mye forskjellig hun fikk da, blant annet innkallingen til smerteklinikken. For på innkallingen står det nemlig at I noen tilfeller vil fastlegen din få tilbud om å drøfte din situasjon med oss og andre relevante spesialister i et eget møte (Smertegruppemøte) Og Humlen er i mitt tilfelle en veldig relevant spesialist og derfor vil jeg veldig gjerne ha henne med om det er aktuelt! så da måtte hun få kopi av innkallingen sånn at jeg husket å si det til henne!

Vi pratet også om rehabiliteringssenteret jeg har fått på plass på! Heldigvis ser hun mine argumenter for å heller dra til et mer relevant sted, et sted de virkelig kan CMT! Og ikke minst bare det å kunne møte andre med CMT, det er nemlig ikke så veldig mange av oss i dette landet! Hun mener jeg vil ha godt av et sånt opphold og det tror jeg også, iallfall innerst inne, men det er også en litt skummel tanke syns jeg. Men det er nok PTSD`en som kicker inn og skriker litt fra seg siden jeg får fnatt av gruppearbeid, store folkemengder osv. osv. osv. Så planen våres ble nå at jeg skal få folkene i Tromsø til å henvise meg når jeg skal opp dit om noen måneder. De vet også garantert hvilken sted som er best for en som skal ha sitt første rehabilitetsopphold!

Beina mine var også et samtaleemne, denne gangen var det når de tilhørte "lille Live" når hun var 15år, gikk i 10.klasse og måtte flykte hjem fra skolen. For CMT`en og PTSD`en henger veldig sammen, uten tvil! og det går oftest utover beina mine. Det er vanskelig å skille hva som er hva fordi det er så blandet i hverandre! Når vi snakket om det så gråt jeg, beina var vonde og de var i fullt opprør rett og slett, dette var noe de ikke ville høre om! Men Humlen sa veldig mye bra til meg og beina roet seg faktisk helt ned mens vi pratet. På vei hjem kjentes det ut som om de var tusen kilo lettere!

Heldigvis husket jeg å sjekke postkassen min, der lå det innkalling fra rehabiliteringssenteret. Perioden jeg har fått plass er fra starten av desember til bittelille julaften, det er jo nesten hele førjulstiden det!:O 

Resten av dagen har vært veldig rolig! Jeg har laget litt middag, ryddet og selvfølgelig glodd på tv:p I morgen står heldigvis yoga hos herlige Sommerfuglen på timeplanen! det gleder jeg meg veldig til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar