mandag 30. oktober 2017

Et år til neste gang

Da er årets store begivenhet vel overstått og Live er enda mer utmattet enn hva hun var i går, om det er mulig å være da... Men det var koselig og jeg er glad jeg ble med til tross for at jeg egentlig ikke hadde særlig mye energi til det! Og skjønne og herlige Blomsterdame T kom og hentet meg når jeg var på vei, Tulipanen hadde nemlig spurt henne om hun visste når jeg kom og derfor ringte hun meg. Da var jeg på vei, men hun syntes jeg skulle få slippe å gå opp den ekstremt lange bakken. Hun sa at neste gang så måtte jeg bare ringe for de ville mer enn gjerne komme og hente meg!:)

Litt premier vanket det på meg også, blant annet en veldig fin ramme som Tulipanen sin samboer egentlig vant, men hun gav den til meg fordi hun mente han ikke hadde bruk for den, hahaha:p

I dag husket jeg endelig å sende en melding til ergoterapeuten min om hvilken dag som passer meg best. Og til svar fikk jeg blant annet beskjed om at jeg får rekvisisjon til taxi! Jeg har jo ikke TT-kort så derfor hadde jeg regnet med å måtte ta både buss og bybane + gå en strekning på mellom 20 til 30 min for å komme frem. Men det slipper jeg nå og det er jeg veldig, veldig glad for! jeg er ikke kjent på Kokstad der sentralen ligger og da er det ekstra greit å bli kjørt fra dør til dør! Men samtidig så kjenner jeg veldig på usikkerheten når det gjelder skutere! Humlen og jeg snakket om det på onsdag og hun vil ikke at jeg skal miste ferdigheter fortere enn nødvendig, det vil jo selvfølgelig ikke jeg heller! Jeg kommer jo til å fortsette å gå på turer, gå ned til henne, til strikkeklubben osv., men så kommer tanken om at kommer jeg til å gidde å gå når jeg kan bruke skuteren istedenfor? Må veie fordeler og ulemper rett og slett! Fordeler er det mange av når det gjelder det å bruke en sånn skuter, men samtidig så kan ulempene ved det være veldig store, sånn som å bli dårligere i beina fortere enn nødvendig! Jaja, tror kanskje Humlen og jeg må prate mer om det på onsdag. I tillegg trenger ergoterapeuten og jeg ikke å søke selv om jeg ser på skuterne,  vi kan jo bare drøye søknaden litt!

Egentlig burde jeg gå og legge meg nå, men jeg har ikke lyst... ikke vet jeg om jeg vil på strikkeklubben i morgen heller... burde muligens ha en meget rolig dag, sånn egentlig. Problemet er bare at jeg som regel blir sprø av å være hjemme en hel dag, og så er det sååååå lett og bare krølle seg sammen i sofaen og sove litt dersom det frister veldig:p

Tror jeg får finne på noe fornuftig å gjøre, sånn som å starte veien mot sengen selv om hodet egentlig ikke vil!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar