mandag 29. januar 2018

Håpløs natt

Nok en natt kan karakteriseres som håpløs... eller, iallfall siste delen! jeg våknet rundt klokken fem, full av smerter i de stakkars beina og håpløst trøtt, så trøtt at øyelokkene bare vibrerte igjen om jeg prøvde å holde de oppe i mer enn ett sekund. 

En times tid senere gav jeg opp og skrudde på radioen, der gikk det i prat om IKEA-grûnderen som døde i helgen og animerte tegnefilmer. Dagens "fem kjappe" handlet om det og jeg klarte alle sammen, utenom inngangsspørsmålet, det handlet om Buzz Lightyear og vennene hans, spørsmålet var hvilken film de tilhører. Det er jo Toy Story, de filmene har jeg sett utallige ganger ettersom jeg bodde en liten periode med et lite barn som var helt crazy når det gjaldt de filmene, men likevel klarte jeg ikke å komme på det der jeg lå med dynen nesten helt over hodet i håp om å sovne igjen.

Jeg sovnet igjen, sånn rundt klokken syv, tror jeg, og fikk sove helt til alarmen ringte litt over halv elleve. Men jeg var like trøtt og følte meg fremdeles fullstendig mørbanket sånn som noen timer tidligere... Så å stå opp var noe jeg absolutt ikke hadde lyst til, dermed tok det litt tid og jeg presterte å storme ut av huset for å rekke bussen:p Å være hjemme etter en sånn natt er nemlig uaktuelt, da bare krøller jeg meg sammen under ullteppet i sofaen og sovner, noe som overhodet ikke er greit dersom jeg vil ha en bedre natt natten som kommer! Så jeg bestemte meg for å dra til Fretex-butikken lengst unna for å få dagen til å gå.

På bussen ringte "telefonene" i ett sett, det var kroppen som skrek at den ikke ville høre noe snakk om å være med på det som skulle skje i kveld sammen med Tulipanen og en haug andre folk. Så når Tulipanen ringte og sa at hun hadde ordnet med transport til meg sånn at jeg skulle slippe å gå, måtte jeg bare melde pass. Hun var forståelsesfull og kroppen, ja, den var skikkelig happy i og med at jeg for en gangs skyld hørte skikkelig etter!

Så nå sitter jeg her og glor på tv, planen er å legge seg så fort som mulig, men det går ikke før klokken er ti, tidligst! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar