torsdag 18. januar 2018

Tårer

Dagens tema på yogatimen var vannelementet - nyre- og blæremeridianene - frykt. Jeg elsker denne timen på det fysiske planet da øvelsene er veldig gode. Men på det psykiske planet derimot er ikke den timen alltid så like grei. Min kropp er full av gammel frykt og det merkes hinsides godt når det er vannelementet som er temaet... Jeg gråt grådig mye, på en måte er jeg heldigvis god på å gråte stille, så jeg tror ikke så mange oppdaget det. Og var det noen av de fire andre som merket noe, så tror jeg egentlig det bare var Sommerfuglen, noe som er helt greit!

Rosen skulle videre på jobb, så da haiket jeg med henne. Veien til yogaen var nemlig delvis fryktelig isete og jeg følte jeg gikk som Bambi på isen, derfor orket jeg ikke å gå hjem igjen. Planen var egentlig å ta bussen hjem, men jeg kjente at om jeg dro hjem kom jeg bare til å ende opp i sofaen, sture, muligens sovne og ikke ha det så særlig greit. Derfor valgte jeg å ta bussen til byen, for å få tiden til å gå, sulle litt rundt og så ta bussen hjem igjen etter en liten stund. Vel hjemme igjen tømte jeg nok halve varmtvannstanken, om ikke enda mer, pakket meg inn i ullklær og landet på yogamatten i barnets stilling, hvor jeg gråt meg tom for tårer. Etterpå var ting en smule bedre, unntatt beina mine som sannsynligvis har reagert heftig på yogaen da... men akkurat det har skjedd før når vi har jobbet med vannelementet så jeg er ikke så veldig overrasket!

Kvelden har jeg bare sullet vekk, glodd på tv og sydd litt hardangersøm. Morgendagen er per nå planfri, det eneste jeg vet er at jeg må ut og finne på noe. Er jeg veldig heldig får jeg en melding fra strikkebutikken, da kan jeg dra dit og handle litt garn og pinner! Nå skal jeg se videre på Criminal Minds!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar