torsdag 11. januar 2018

Hvor vanskelig kan det være!?

Hadde jeg hatt masse penger hadde jeg blåst i å få flyreisen tur-retur Tromsø-Bergen dekket av HELFO! Det er jo bare rot med Pasientreiser jo! I går ringte jeg dit for å få dekket flyreisen, jeg trodde jeg kunne bestille selv og så få pengene refundert. Men det er visst ikke sånn det foregår! de bestiller nemlig flyreiser mens du snakker med dem i telefonen! 

Jeg la frem saken, forklarte grådig TYDELIG at jeg har TO TIMER PÅ SYKEHUSET PÅ TO FORSKJELLIGE DAGER, hun kom med flere forslag men jeg kjente at det bare begynte å boble inni meg. Altså, det er greit at jeg har time klokken ett men jeg nekter rett og slett å stå opp grytidlig, stresse avgårde og muligens værstrande i Oslo og dermed miste timen hos fysioterapeuten! man vet jo aldri med flyturer! Derfor sa jeg at jeg veldig gjerne vil reise opp MANDAGEN for å slippe og stresse om tirsdagen, det var helt greit! mulig jeg ikke får dekket natt til tirsdag på hotell, men det er ok for meg! Deretter begynte vi å snakke om hjemreisen, jeg kunne lande i Bergen 22.55 onsdag kveld, dette innebar en mellomlanding i Oslo på mangfoldige timer, noe som for så vidt ikke gjør så mye, for med god tid er det jo alltid en mulighet for å reise inn til Oslo sentrum! Men det innebærer også store vanskeligheter å komme seg fra flyplassen og hjem til leiligheten min! altså, jeg kan jo alltid trygle noen om å hente meg men jeg har ingen som bor umiddelbart i nærheten og dermed er det ikke bare bare å be om henting en liten time før midnatt. Så derfor sa jeg at jeg veldig gjerne vil reise hjem om torsdagen og at jeg tar hotellregningen for den natten også selv om nødvendig. Igjen var dette helt okay! Jeg måtte bare sende en kopi av innkallingen og så skulle hun bestille billettene for meg! Som sagt så gjort!

I morges våknet jeg til en melding fra disse pasientreise-folkene og tenkte at det var bra! Men når jeg var hos Sommerfuglen leste jeg meldingen tilfeldigvis en gang til og oppdaget at damen har bestilt tur til Tromsø om tirsdagen og at jeg ikke ville være fremme før på ettermiddagen. Dermed ville jeg gå glipp av den første timen. Så jeg tenkte at jeg fikk ringe de litt senere når jeg var kommet hjem fra yogaen, men så fikk jeg ikke helt roen og fant ut at jeg like gjerne kunne gjøre det med en gang siden det var tid før timen begynte.

Jeg fikk snakke med samme dame som i går og hun nærmest angrep meg! hun påstod at jeg ikke hadde gitt tydelig nok beskjed om at jeg hadde flere timer og i tillegg så gikk ikke de aktivt inn og leste flere sider av innkallingen! Eeh, hun fikk kun bilde av EN side og på den siden står det klart og tydelig om BEGGE timene! Timen hos fysioterapeuten er til og med markert i rosa! Og i tillegg så gjentok hun jo alt jeg sa til henne når det gjaldt timene når vi snakket sammen i går... Jeg knakk rett og slett sammen når vi snakket og tårene begynte å trille. Sommerfuglen så dette og i tillegg hørte hun hvor håpløs damen var mot meg. Men hun skulle fikse det da, etter mye tull, heldigvis! 

Og i tillegg er jeg veldig glad for at jeg gjorde dette før yogatimen, for ellers hadde jeg bare ligget og grublet på det hele timen! Og så hadde det bare ødelagt alt etterpå. Nå var jeg derimot veldig rolig igjen når jeg gikk derfra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar