mandag 26. oktober 2015

Stuptrett og mangel på treningsmotivasjon

Tror helgen på fjellet gjorde meg veldig godt, og ikke minst veldig trett!
Jeg sov som en stein i hele natt, tok sovemedisin men jeg tror nok at jeg hadde sovet nesten like godt uten. Jeg var i seng ca ti på halv elleve og jeg tror jeg sov før klokken slo halv elleve:p Så med andre ord så hadde jeg veldig godt av denne helgen på fjellet!

Nå er klokken 20.38 og jeg er stuptrett! Har fryktelig lyst til å legge meg og jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det ganske fort også. Men først må jeg få i meg litt mat, bamsemums er ikke akkurat noe man blir mett av, haha! Jada, jeg vet at det ikke er lørdag i dag men jeg hadde dem i skuffen og klarte ikke og lukke skuffen uten å ta opp posen, hihi:p

I dag har jeg vært hos både Solstrålen og Sangerinnen, siden jeg ikke hadde noen unnskyldning måtte jeg trene i dag. Det var første gang på flere uker, men så er jeg jo aktiv hver eneste dag så jeg har ikke så dårlig samvittighet for det da! (+ at det har vært sykdom som har vært årsaken de aller fleste gangene) Jeg bare kjente at motivasjonen for treningen som jeg hadde er forsvunnet. Hvor den er blitt av vet jeg ikke helt, jeg vet bare at jeg ikke har noe igjen av den... Kanskje det er fordi treningsrommet der er litt for lite utfordrende? Det er ikke så veldig mye å gjøre der, og det som startet som en veldig stoooor utfordring for meg i januar har jeg allerede kommet i mål for lenge siden. Det var en eller annen benpressegreie, jeg startet på 20kilo og rett før sommeren nådde jeg maksvekt på 120kilo. Jeg har også noen andre øvelser som innebærer løfting men de er ikke like spennende eller gøye. Så har du noen gode motivasjonstips til meg?:)

Nå roper sengen fryktelig høyt på meg, så jeg er rett og slett bare nødt til å høre etter og legge meg etter at jeg har spist litt. Øynene mine er også på vei til å gå igjen for kvelden. 

Litt mer blåbær:)


Ha en god kveld og god natt!<3

2 kommentarer:

  1. Trening kan være gøy! Men samtidig veldig tiltak! Derfor er det viktig at man finner noe som passer seg :) Jeg har slitt med trening i mange år, men det kan virke som at jeg har funnet min "stil". Jeg er veldig inspirert av Mariann Deila's "Prosjekt Sterk"! Hun fokuserer MYE på mental trening for å klare å opprettholde en treningsrutine i hverdagen :) Jeg liker best å være ute i skogen eller fjellet. Men har blitt litt hekta på styrketrening etter jeg begynte å lese den boken. Kjøpte meg noen få manualer og følger et enkelt sirkel-program som tar meg 20 minutter å gjennomføre :)

    Det er klart, at motivasjonen går opp og ned, men for meg har jeg jobbet mye med at det er helt greit om jeg får nedgangstider ang. trening :) Så lenge jeg fortsetter der jeg slapp før eller siden.. :) Ble et langt og rotete kommentar dette. hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ooo, takk for tipset! Skal lese mer om henne:) Ja, det er viktig, jeg har aldri likt trening pga smerter i kroppen, ble fritatt fra gymmen i 9.kl og ut skolegangen pga det. Har "alltid" hørt at trening skal være så bra når en har vondt men for meg har det bare vært det motsatte, har ikke følt at ting har blitt bedre og da daler ihvertfall all lyst til å gjøre noe som jeg i utgangspunket syns er litt kjedelig...:p Jeg har egentlig et hjemme-treningsprogram med yoga-ball som jeg har fått av Sangerinnen, men jeg er ikke noe flink til å følge det, iallfall ikke regelmessig. Har alltid en eller annen unnskyldning for å la være, hehe:p Ikke får jeg noe særlig dårlig samvittighet for å la være heller og det gjør ikke saken noe bedre egentlig.. Heldigvis liker jeg å være ute da, spesielt når kameraet kan være med på tur, på greie dager er det en god motivasjon:)

      Slett