onsdag 25. januar 2017

0-ting og +-ting!

I dag har jeg vært hos Humlen og vi hadde en god prat, det gikk mye i hvordan jeg bruker energien min. For den siste uken har det rett og slett vært fryktelig mye som har skjedd i forhold til hva som er vanlig for ukene mine. I tillegg har jeg vært veldig sliten etter julen og brevet fra advokaten hjalp jo heller ikke så veldig mye på energien min! Resultatet er iallfall at jeg lovet henne å ta det med ro frem til neste time om en uke, jeg har ingen avtaler utenom det vanlige og slik skal det forbli! Det eneste jeg har lov til å gjøre er såkalte "null-ting" eller "pluss-ting", altså ting som eventuelt tar energi men som samtidig gir meg energi, som for eksempel yoga-kurset jeg går på. Og dersom strikkeklubben er like full neste tirsdag som den var i går, skal jeg være flinkere til å vurdere skikkelig om jeg skal bli værende eller gå hjem tidligere! Ting som tar energi får jeg rett og slett ikke lov til og jeg skal gjøre alt jeg kan for å unngå sånne ting! Er veldig bra hun passer på meg altså!:D

En ting er iallfall sikkert og det er at det er vanskelig å lære seg skjeiteorien skikkelig, og ikke minst å bruke det skikkelig også! men samtidig så er det jo også veldig, veldig viktig når man er kronisk syk! Og så har jeg jo en veldig god lærer i Humlen da!:D

Siden vi hadde fremskyvet timen min med en halvtime endte jeg opp med å gå ned men jeg endte også opp med å gå hjem igjen:p Valget var nemlig mellom å vente i en god halvtime på bussen eller bruke 20min med å gå opp, da var valget rimelig enkelt egentlig! Faktisk så er jeg veldig glad for at jeg gikk begge veier, regnet var vennlig og holdt seg unna men det gjorde ikke vinden da... likevel var det deilig å gå hjem mens jeg kjente vinden ruske skikkelig til i håret mitt. Og så fikk jeg hørt masse av lydboken jeg startet på i går kveld da:D

Nå sitter jeg i sofaen, beina har fått blitt pakket inn i ullteppe siden de har vært så flinke til å gå i dag. Resten av kvelden skal brukes til å strikke, glo litt på tv og muligens høre på lydbok etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar