torsdag 16. februar 2017

For to år siden

Jeg sitter og leser i dagboken min og fant akkurat denne dagen for to år siden. Det var en mandag som vil si at jeg hadde time hos Solstrålen den dagen. Utifra hva jeg har skrevet har jeg også vært innom Sangerinnen, hun oppfordret meg til å finne en frivillig organisasjon jeg kunne være med i, det gjorde jeg jo også, det tok bare litt tid, haha!:p

Det var mye prat om en gammel person i familien min som lå for døden, vi gikk på en måte bare å ventet på at det skulle skje men formen til vedkommende gikk veldig opp og ned så ingen visste noe som helst rett og slett. Vi pratet også mye om søvnen, ikke akkurat noe stor bombe der akkurat da. Det er et tema som forfølger meg fremdeles jo! Men jeg tror faktisk at jeg kan si at søvnen har blitt, om ikke så mye, så iallfall litt bedre på de nesten tre årene det har gått! Jeg sliter jo fremdeles med søvnen men den er nok bedre enn hva den var da! Den gangen sov jeg jo stort sett bare skikkelig når jeg tok sovemedisin, det føltes ialllfall sånn ut! Men nå tar jeg ikke sovemedisin i det hele tatt! jeg har faktisk ikke tatt en eneste pille for søvnen siden sommerferien, det syns jeg er veldig bra!:D

Et annet tema vi var innom var selvfølelsen min, den verken var eller er så høy, noe som ikke er så veldig rart etter en slik oppvekst som jeg hadde. Holdningen min har jo vært veldig "unnskyld for at jeg er til!", jeg har også tenkt på alle andre før jeg har tenkt på meg selv og så har jeg hatt en mindreverdighetsfølelse i forhold til meg selv, noe som ikke er noe rart etter at man har blitt tråkket på opp igjennom hele oppveksten! Slik er det fortsatt men det er heldigvis blitt betraktelig bedre! Solstrålen sa videre at det er en prosess, en langvarig prosess man må igjennom og den prosessen startet jeg jo på hos henne for snart tre år siden. Iallfall fant vi ut at det var noe Sangerinnen og jeg kunne prate mer om, men hvor mye vi to egentlig pratet om det vet jeg ikke helt da. 

Videre gav Solstrålen meg beskjed om at jeg hver dag skulle si til meg selv "Jeg er verdifull", dette skulle jeg også skrive på en stor lapp, det gjorde jeg også. Tror jeg hang lappen opp på en kommode på soverommet slik at jeg så det både morgen og kveld! lurer på hvor den lappen ble av jeg, tror den forsvant når jeg flyttet fra leiligheten jeg bodde i den gangen. Videre sa hun "Du skal si det hundre ganger for dagen til deg selv, hundre ganger!", da hadde jeg visst bare svart "Hjelp!" Men jeg forsøkte faktisk å gjøre det, tror ikke jeg klarte å gjøre det hundre ganger i løpet av en dag men et par ganger i døgnet ble det iallfall!

Vel, det var dagens mimring!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar