torsdag 9. november 2017

...

Fader rullan altså!
Det er ikke ofte jeg har lyst til å rive meg i håret og skrike av full hals, men nå har jeg det!

Det siste døgnet har bare vært helt pyton, det rablet for beina i går kveld og dessverre har det ikke gått over... Stormen som herjet i natt hjalp ikke akkurat på heller, det kjentes ut som om stormen også var inni beina... De var iskalde, er det for såvidt enda, og det er grådig vanskelig å få de varme! Jeg måtte stå opp og rote frem litt ullundertøy i ett-tiden, oppå min vanlige dyne havnet en brettet sommerdyne, likevel fant ikke varmen veien ned i beina.... Når jeg våknet var det kun bittelitt varme å spore i de, resten av meg kokte nesten, så termostaten i kroppen min er ikke helt i vater! I tillegg var det alle monstrene som dukket opp i marerittene som kom, og det hjelper jo virkelig ikke når jeg har en trøblete natt fra før av...

Dagen ble langt ifra slik jeg hadde planlagt! Sommerfuglen måtte avlyse yogaen pga. sykdom og dermed hadde jeg plutselig formiddagen fri! Men fordi natten var slik den var og humøret og formen deretter, klarte jeg ikke å være hjemme. Jeg måtte ut og bare "glemme" alt som kunne glemmes og ignoreres. (Neida, jeg vet at det ikke er så lurt men akkurat dette er vanskelig å lære!) Så da var det bare å få i seg litt frokost og komme seg ut av huset. Første stoppet var det lokale kjøpesenteret, lønner seg å være medlem i kundeklubber for da får man for eksempel 25% avslag på en valgfri vare på en sportsbutikk!:D Valget falt på en grådig kul ullgenser fra Aklima, den har hette som også kan brukes som hals på en måte. Når genseren var i boks hoppet jeg på en ny buss, denne gangen dro jeg helt til byen. Egentlig skulle jeg til en strikkebutikk, dessverre kom jeg meg ikke lengre enn til Galleriet... Men jeg fant siste rest til en julegave da, så sånn sett gjorde det ikke noe. Og heldigvis har jeg planer for resten av julegavene, så jeg har store planer om å være ferdig i starten av desember, iallfall innen midten av måneden!

Når jeg skulle hjem var jeg gørrsliten, søvnmangelen fra i natt kom krypende og jeg ble bare trøttere og trøttere! Heldigvis var det en av de koseligste sjåførene som hadde turen hjem, det var jeg veldig glad for! Vi skravlet litt, han fikk meg til å le og ikke minst så klarte jeg å holde meg våken, noe som var grådig greit! Vel fremme gikk jeg ut av bussen med et pittelitt lettere humør!

I går kjøpte jeg en pose Skipper Lakrisbåter, når jeg satt og gomlet på de oppdaget jeg at de hadde best før-dato for godt over en måned siden, derfor stakk jeg innom butikken på vei hjem i dag! Håpet mitt var jo å få kjøpe dette grådig billig siden den datoen var i september! Så jeg tok med meg en pose og gikk til kassen, spurte pent hvor mye jeg måtte gi for de, mannen i kassen sa at han var usikker siden datoen var så lenge siden men at det i hvert fall var halv pris, helst enda mer mente han. Så for å få svar på dette ringte han på noen andre, da kom den blideste damen som jobber der og jeg la nok en gang fram spørsmålet mitt. Da fikk hun et litt trist ansikt og sa at siden det var så lenge siden "Best før" datoen kunne hun dessverre IKKE SELGE de til meg! For butikken kan ikke ta ansvar for hva som eventuelt kan skje med meg når jeg spiser noe som er så "gammelt"... Da sa jeg bare at jeg hadde kjøpt en pose både i går og på lørdag og spist uten problem, så for å være på den sikre siden tok hun saken videre til butikksjefen for å høre om jeg kunne få kjøpe de likevel. Etter noen minutter dukket en annen ansatt opp for å ta de med seg, det var nemlig ingen unntak... Så istedenfor at jeg kunne få med meg noen poser til en billig penge ble de nok kastet, det syns jeg er ekstremt dårlig gjort! 

Nå skal jeg spise litt kvelds og så satse på at den kommende natten blir hundre ganger bedre enn det natten i natt var! Hvis ikke kommer jeg nok til å hyle og rive meg i håret...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar