onsdag 15. november 2017

I dag har jeg vært hos Humlen igjen, og vi pratet veldig mye, som vanlig, hihi:p

Vi snakket om utmattelsen som kom i forbindelse med timen på smerteklinikken, fullmånen som også var supermåne denne gangen, smertene, energien og ikke minst søvnen. Alt har påvirket hverandre og det har egentlig bare vært et stort sammensurium. Og vi pratet også om forutsigbarhet og faste planer og hvordan jeg påvirkes når det ikke er som vanlig. Forrige uke var jo Fysio-damen det eneste vanlige, alt det andre ble forandret på, inkludert yogaen... Humlen sa at når ting blir forandret så mye så burde jeg holde på det jeg kan holde på, og det er jo yogaen. Hun har helt rett i det og når hun snakket om det skjønte jeg det veldig godt! Pga. dette kom vi inn på hvor strukturert eller rigid, eventuelt OCD-ish jeg er, jeg tror ikke jeg er så veldig rigid, jeg kan fint ha et bilde hengende skjev på veggen uten at jeg MÅ opp og rette på det. Men bokhyllen min derimot, den er det litt verre med, men sist gang det var et tema sa Humlen at jeg bare var nerdete når det gjaldt bøkene og det kunne jeg bare få være, hahaha:p Og koppene mine må jeg ikke glemme da, de står ganske pent oppstilt i skapet, men jeg liker å ha system, iallfall i noe da!:p

Kosthold var også et tema, jeg fikk noen smilefjes og noen strek-fjes, haha:p Jeg har en jobb der men det er vanskelig, det henger veldig igjen fra barndommen men det går sakte men sikkert i riktig retning da! Jeg har prøvd å finne ut om det jeg spiser gir meg mer smerter men jeg klarer ikke å se noe mønster i det! Mulig det er noe i det likevel da, ikke godt å si!

Når det gjelder energien min så har jeg nok to skåler med energi. En skål for kroppen, da spesielt beina, og en skål når det gjelder hodet mitt, og det er ikke alltid de to skålene samsvarer. Og når skålen til beina er tom men skålen til hodet er full, iallfall en del mer enn beinas, ja, da går jeg gjerne på veggen. Humlen snakket om at jeg burde ha noe å bruke hodet på når det er sånn, det har hun helt rett i! Men jeg vet ikke hva, jeg syr jo litt innimellom men det går jeg veldig fort lei, strikking driver jeg masse med men det er ikke alltid det er noe jeg har lyst til heller. Slektsforskning er noe jeg elsker å drive på med! Problemet er bare at alle de som kunne hjelpe meg videre på veien dessverre er døde... de gjenlevende vil ikke prate, så det er tydeligvis ting som er skjult i familien, problemet er bare at jeg ikke vet hva og dermed heller ikke hvor jeg skal lete etter svar! En ting har jeg funnet ut av da, og det var noe som var en stooor skam tidlig på 1900-tallet, nemlig å få barn før man var gift. Det var etter kirkebøkene å tyde et veldig hastebryllup på to av forfedrene mine. Det har det aldri blitt snakket høyt om hos barna til disse to, mulig de ikke visste det? Kanskje det er det jeg må prøve å finne ut av neste gang hodet koker over av energi og beina nekter å røre seg?:p

I morgen skal jeg heldigvis på yoga hos Sommerfuglen! Det gleder jeg meg veldig mye til! Nå derimot skal jeg se om jeg klarer å finne sengen!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar