onsdag 8. november 2017

Full rulle!

I dag har jeg vært på langtur med taxi:p
Helt genialt å bli kjørt fra dør til dør og jammen santen hentet og kjørt hjem igjen! Det er ikke noe jeg opplever så veldig ofte, så da er det litt ekstra deilig når det skjer! Turen ble grådig dyr men heldigvis er det ikke jeg som skal betale den regningen!

På hjelpemiddelsentralen ventet ergoterapeuten min, heretter kalt Rosen, vi gikk inn i et stort rom med masse elektriske rullestoler og skutere. Det er jo ikke bare bare å søke om sånne hjelpemidler, det er utarbeidet prisavtaler og dermed er det en liste man må følge. Vil man ha nummer 2 på den listen må man ha veldig gode grunner for å ikke velge nummer 1 osv. osv. Nummer 1 på listen er denne på bildet, det er en Comet Alpine, og den fikk jeg prøve! 

Bildet er lånt herfra

De har også laget en prøveløype på grus med litt små humper og miniatyrbakker sånn at man kan få en følelse av hvordan det er å kjøre. Heldigvis har de også stor parkeringsplass og jeg kunne bare guffe rundt, det var grådig gøyt, hahaha! Den går ikke fortere enn 10km/t men det gjør ingenting, det er uansett raskere enn hva jeg klarer å gå! Utrolig nok var det mye enklere enn hva jeg hadde trodd å kjøre den! Men jeg fikk meg et par bråstopp, man må nemlig holde inne en spake hele tiden og det er litt uvant fordi det er som om jeg skulle ha bremset hele tiden på en sykkel om du skjønner. Men som Rosen sa så er jo det bare en vanesak!

Resten av dagen ble brukt til å sy, nå er jeg møkkalei men heldigvis har jeg ikke så mye igjen da. Planen er å være ferdig med det innen søndag sånn at jeg bare kan få det ut av huset og ikke minst pakke sammen syutstyret sånn at jeg kan få stuen tilbake til det normale!:p

Nå skal jeg spise litt sen kvelds og etterhvert legge meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar