torsdag 7. april 2016

En god prat med gode Solstrålen

I dag var jeg endelig hos Solstrålen igjen og det var veldig godt å få prate med henne!
Hun var innmari spent på hvordan det hadde gått hos Humlen, når jeg sa at det hadde gått bra sa hun bare "ååh, det var godt det!". Og det er sant! Det er veldig godt at det gikk slik for det lover jo bra for veien videre hos henne! Så den veldig lange ventetiden har absolutt vært verdt det!

Ellers pratet vi mye om hvordan det har vært de to siste ukene og feberen som herjet i meg i påsken. Et av temaene vi var inne på var min biologiske far og jeg fortalte om alle meldingene jeg hadde fått av ham. Heldigvis er Solstrålen forståelig, hun skjønner min side av saken og at jeg ikke er så interessert i å ha kontakt med han. Det er jeg veldig glad for! For opp igjennom årene har jeg møtt mye motstand fra nære og kjære med tanke på at jeg velger han vekk, da er det ekstra godt å bli møtt med forståelse rett og slett! Både han og jeg har tatt et valg, jeg valgte han vekk fordi han bare dro meg ned i gjørmen gang på gang. Han valgte meg vekk for, tja, si det? samme kan det være, årsaken er ikke nøye lengre. 
Ok, så er han faren min men det er KUN på papiret, som far har han ikke vært der for meg på nærmere 15år eller noe sånt, iallfall ikke skikkelig, det er over halve livet mitt det. Det er faktisk bare tantebarna mine som gjør at jeg må forholde meg til fyren, det er helt greit fordi det gjør jeg for barnas skyld! Jeg har vokst opp med dårlige familierelasjoner og skal iallfall gjøre mitt for at de ikke skal måtte det. 

I tillegg så står jeg foran mye tøft, da er det greit å velge de relasjonene som er gode for meg, det er det forsåvidt uansett da! En relasjon med ham er ikke bra for meg og derfor håper jeg at han ikke maser mer! Det blir rett og slett alt for mye, så fortsetter det så kommer han til å få høre at det ikke er greit for min del! For som Solstrålen sier så må jeg stå opp for min egen del, jeg må gjøre som jeg selv vil, være egoistisk og sette meg foran andre for engangs skyld!

Etter timen hos Solstrålen tok jeg beina fatt og gikk en tur i skogen, det var deilig! Dessverre var det ikke like pent vær som på mandag men det var opplett så lenge jeg var ute og da går det jo greit!:D

Nå skal jeg krype under dynen, i morgen skal solen skinne så jeg skal ut på tur igjen! (det er iallfall planen per nå)

God kveld og god natt!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar