fredag 29. april 2016

I dag har jeg svidd av litt penger, stort sett bare på nødvendige ting da, sånn som en ny alt-i-ett-printer/kopi/skann-maskin. Det er noe jeg egentlig har savnet i flere år etter at den forrige sluttet å virke men ikke tatt meg råd til å kjøpe igjen, før nå da:p Om det egentlig var en sånn veldig trenge-ting er ikke så godt å si, jeg har jo printeren til Bamse som jeg kan bruke så mye jeg vil, men for å bruke den er jeg avhengig av at de er på jobb, noe de ikke alltid er, så da er det greit med sin egen, hihi:p 
Jeg brukte også litt penger på et skjørt, ikke helt innenfor trenge-ting for jeg har allerede masse skjørt, men det er alltid gøyt med et nytt ett!:D (og siden jeg fikk penger igjen når jeg fikk frikortet kan det jo være de pengene jeg har brukt på skjørtet, da går det opp i opp, hehe:p)

I går var jeg hos Solstrålen igjen og vi hadde en lang og god prat. Blant annet så snakket vi om håret mitt, haha:p Jeg har jo forandret frisyren min veldig siden forrige time men det er ikke første gang jeg gjør sånne drastiske forandringer da, hehe:p Første gang jeg farget håret mitt ble jeg faktisk ufrivillig rødhåret, haha:p sånn går det med en dårlig pakke med hjemmefarging og veldig lyshårete hoder...
Men det er jo gøyt å gjøre litt sånn innimellom, kjekt med forandringer!

Ellers gikk det mye i sykdommen, alt jeg har lest om den og at det resulterte i et skikkelig knekk dagen etter at jeg var hos henne sist. Hun sa at man vil jo gjerne ha mest mulig informasjon når man får en slik diagnose men det er likevel noe med å sortere. For det er virkelig ikke all informasjon der ute som er greit å lese, ihvertfall ikke rett etter at man har fått diagnosen! I tillegg er jo jeg i en situasjon hvor jeg er veldig sårbar og har absolutt ingenting ekstra å gå på. Jeg suger også til meg alt jeg kan, både på godt og vondt, og da får jeg gjerne med meg ting som jeg ikke akkurat trenger å lese om... Det positive som vi snakket om forrige gang og som også var et tema hos Humlen sist, er jo at jeg endelig har et navn på det, nå har jeg noe konkret, plagene ville jeg jo ha hatt uansett.

Jeg fikk også en henvisning til fysioterapeut, jeg har jo krav på gratis behandling på grunn av diagnosen. Så da er det jo egentlig bare til å komme i gang med det, jeg må bare finne en jeg kan begynne hos først. Det er mye ventetid og ikke alle som tar i mot langtidspasienter men jeg finner vel noen som gjør det også.

Tankeelven var også noe vi pratet om, jeg drukner jo i tanker men nå skal jeg opp på elvebredden istedenfor. Solstrålen syns det var et veldig godt bilde og sa at det er nok litt sånn jeg føler det, en strøm av tanker som jeg drukner i, og det er akkurat det det er. Men nå skal ikke tankene få hale meg ned på dypet, de skal flyte forbi og ikke ta pusten fullstendig ut av meg hele tiden. For dette er jo noe jeg må leve med, det er en del av bagasjen min og noe jeg kommer til å ha med meg så lenge jeg lever. Derfor må jeg lære meg å leve med det på best mulig måte og her vil forhåpentligvis tankeelven være et godt verktøy for meg videre på veien!

Nå skal jeg spise litt middag og så skal resten av kvelden være så rolig som overhodet mulig! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar