tirsdag 12. april 2016

Maskrosor, humler og frikort

Vet du hva eller?
I dag så jeg masse, masse maskrosor i veikanten, da er våren kommet for fullt altså! I tillegg til de så jeg også masse smørblomster, det er akkurat som om det har eksplodert det siste døgnet, i går så jeg nesten ingen blomster i det hele tatt. 

Jeg hadde forresten min andre time hos Humlen i går og det var en veldig god time! Vi pratet om masse forskjellig, blant annet saken min. Den vil nå ta enda lengre tid enn jeg var forberedt på, jeg var jo klar over at dette vil ta tid men nå virker det som om det vil ta enda leeengre tid. Bamse snakket jo om år og det er mulig han kommer til å ha rett i det. Men det er okey, Humlen og jeg er i gang med behandlingen og det er det aller viktigste!

Hun fikk jo en bunke med papirer av meg, både skjemaene jeg hadde fylt men også døgnrapporten, den som egentlig skulle fylles ut i ruter men som ble til en logg istedenfor:p Solstrålen hadde rett i at det nok ikke kom til å gjøre noe, Humlen syns faktisk det var helt supert for da får vi enda mer å jobbe med. Jeg skal også fortsette å skrive litt logg, er jo glad i å skrive så det er ikke noe problem:p

Jeg har forresten fått en ny leser her inne:p For når jeg satt på bussen hjem i går ettermiddag tikket det inn en melding fra Humlen. Hun så nemlig i papirene at jeg blogger og ble veldig nysgjerrig, så hun lurte på om jeg hadde lyst til å gi henne adressen hit, noe hun fikk:) 

Etter tips fra henne trålet jeg sentrum for å finne et turkart i dag, den beste måten på å bli kjent i et nytt område er jo å se på kart sa hun. Først var jeg innom turistinformasjonen som ikke hadde noe særlig annet enn en brosjyre med et elendig kart, deretter gikk jeg til DNT-butikken. Der møtte jeg en vennlig dame som hadde eksakt hva jeg var på jakt etter. Så med turtipsene Humlen kom med og kartet er jeg klar for nye eventyr i det området!:D 

Når jeg kom hjem i sted sjekket jeg postkassen, det var veldig lurt! For der lå det nemlig brev fra Helfo, det var frikortet mitt!:D Jeg har gått og ventet på det litt men ser av oversikten at jeg hadde regnet litt feil. Solstrålen fjernet jo en føflekk og da betalte jeg mer enn hva som dekkes av egenandelen (for utstyret). Faktisk er det takket være den første timen hos Humlen at jeg fikk det nå, hun sendte nemlig inn regningen etter timen ganske fort tror jeg, så takk for det!:D I tillegg er det jo perfekt timing siden jeg skal på sykehuset i morgen!

Nå skal jeg spise litt mat, har lyst på pizza men nærbutikken har ikke noe særlig utvalg. Kanskje jeg må lage en liten pizza istedenfor? eller så har jeg muligens en ferdigbunn i skapet, ikke det aller beste men med masse krydder og ost og slikt kan det bli brukbart:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar