tirsdag 26. april 2016

En solfylt tirsdag med litt ekstra savn

Beina streiker fortsatt, de dro visst veldig langt avgårde i går og har tydeligvis ikke tenkt å komme tilbake med det første... 
Jeg hadde veldig lyst til å gå mer på tur i dag pga været men fant ut at det var lurest og ta en rolig dag. Derfor tok jeg med meg både strikketøy og bok og dro avgårde til sjøen, måtte ha muligheter for å gjøre begge deler:p På en brygge med fantastisk utsikt satte jeg meg ned, der ble jeg sittende i over en time og lese. Strikketøyet skrek etter litt oppmerksomhet men denne gangen var det boken som vant, klarte ikke å konsentrere meg så veldig men jeg fikk lest en del da.

Det var så fredfylt og deilig å sitte der! Veldig sentralt men likevel langt vekke fra mas og fjas på en måte. Masse måker fløy rundt og skrek, noen sothøner så jeg også, de er så morsomme! Det var også noen som var ute i båt, til og med en liten seilbåt var ute i solskinnet, skulle gjerne hatt en båt jeg også! Håpet var at svanene skulle dukke opp sånn at jeg kunne gi de litt mat, jeg syns de er råkule rett og slett! Men jeg så ikke engang et svanenebb bak en båt så de var nok ute på eventyr, eller, kanskje det er eggelegging på gang? litt tidlig men 1.mai er jo på søndag så det er godt mulig!

I dag kjenner jeg ekstra på savnet etter min kjære farmor! Det er bursdagen hennes i dag men jeg klarte ikke å dra til graven hennes... den ligger dessverre i det området og jeg orket ikke tanken på å sette meg på en buss i den retningen engang... Hun var den første nære jeg mistet og savnet var veldig tungt i mange, mange år, helt inntil i fjor faktisk. Da var det et annet dødsfall i familien noen uker før dødsdatoen hennes, det fikk meg endelig over kneiken og det var godt rett og slett.
Heldigvis trenger man ikke å gå på en grav for å tenke på noen som har gått bort og det er greit!

Nå skal jeg spise litt middag, skjønner ikke helt hvor denne dagen har blitt av, syns ikke det er så lenge siden jeg stod opp! (men jeg har faktisk vært våken i over 12timer da).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar