onsdag 13. april 2016

Fikk en diagnose

Da er timen på sykehuset vel overstått. Jeg har fått en diagnose som forventet, må igjennom en EMG for å få den fastslått helt sånn jeg skjønte legen da. Men han virket egentlig veldig sikker i sin sak. 

Jeg har da noe som heter CMT (type 1A), det står for Charcot-Marie-Tooth-syndrom (oppkalt etter de som oppdaget det på 1800-tallet eller noe sånt) og er en form for polynevropati, som regel arvelig. Dette var faktisk en av de første variantene jeg leste om når Solstrålen begynte å snakke om polynevropati og jeg husker at det var noe som traff meg uten at jeg helt kan si hva i dag.

Det var godt å få en diagnose for det er jo ikke gøyt å gå rundt og ikke vite hva som feiler en! Men jeg kjenner også at dette får ting til å renne litt over rett og slett! Energien er på bånn, det har vært veldig mye de siste ukene og nettene har ikke akkurat hjulpet så veldig på... Heldigvis skal jeg til Solstrålen i morgen, det er jeg veldig glad for!

Lese mer om CMT? Sjekk ut Frambu sin side eller Universitetssykehuset i Nord-Norge sin side:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar