lørdag 16. april 2016

Strålende sol og et humør langt nede


I dag har det vært et helt fantastisk vær her i Bergen! Kaldt men solen har likevel varmet!
Jeg har også vært på loppemarked for første gang i år, megaskuffet til tross for at det var i et område med mange rike mennesker i store flotte villaer. Savner loppemarkedene på Østlandet, der var det mye kult der!

Til tross for været har ikke humøret mitt vært på topp, dessverre! Kjenner at jeg har fått meg en skikkelig knekk etter onsdag. Kvelden i går var fylt med veldig mange tårer og det har også denne ettermiddagen og kvelden vært... Har fryktelig mange tanker i hodet og får bare mer jo mer jeg leser om sykdommen min. Jeg vil jo lære mer om den men kanskje jeg burde ha ventet til sjokket er litt over? Egentlig burde det jo ikke komme som et sjokk, jeg har jo skjønt lenge at jeg er syk, smertene har jo vært der konstante i straks fem måneder... 
Fikk tak i Tedamen i dag da, sendte melding til henne i går, håpet var at hun ville ringe meg men det gjorde hun ei. Derimot svarte hun på meldingen jeg hadde skrevet, jeg spurte nemlig om hun visste om noen i vår felles familie som har CMT. Det gjorde hun ikke men om jeg skrev litt om symptomer kunne det hende hun hadde hørt om noen uten at de er diagnostiserte. Så hun fikk en liten liste, forhåpentligvis får jeg noe svar men det kan ta både en og ti dager... Har ikke fortalt noen i familien om diagnosen nemlig, derfor gjelder det å spørre de jeg kan uten at alle får vite det. Burde jo kanskje fortelle det men jeg vil gjerne igjennom EMG`en først slik at det er helt, helt sikkert og fastslått at det er CMT. I tillegg er det noen sladrehanker i familien, får først èn vite det tar det som regel ikke så lang tid før alle vet det... og nei, det hjelper ikke så mye å si at det ikke skal fortelles videre, dessverre!

Jeg vurderer å gå og legge meg nå rett slett. Det var nesten så jeg sovnet i sted men jeg klarte å holde meg våken, klokken var jo ikke mer enn syv... hadde jo vært greit med en god natt søvn, har ikke vært så veldig mange av de i det siste nemlig... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar