lørdag 31. desember 2016

Oppsummering av 2016!

Januar: Sliter med smerter og går på medisiner, er mye hos Solstrålen, hun henviser meg til nevrologisk avdeling, slutter hos Sangerinnen og begynner å trene hjemme istedenfor hos henne, sliter mye med søvnen, Solstrålen og jeg venter i spenning på innkalling til Humlen. Koser meg i snøen!

Februar: Må slutte på medisinen, jeg daler fryktelig i humøret jo høyere dose jeg går på. Får betennelsesdempende pga betennelsen i akillsen som ikke vil gå over. Strikker på mariusgenser til meg selv. Går med høy puls, eller, høy for meg å være, men Solstrålen konkluderer med at det bare er en del av "pakken" min etter å ha sjekket med et pulsoksymeter.



Mars: Denne måneden jeg var skikkelig syk for første gang på mange år. Min fine genser blir ferdigstrikket, å nistrikke i feberørska er ikke alltid så veldig lurt men det funker det også!:p På møte med NAV men det skjer ikke noe nytt der. Mitt første møte med Humlen var veldig, veldig vellykket!



April: Jeg kunne fortelle Solstrålen om et vellykket møte med Humlen, hun ble minst like lettet som det jeg var!:p Var på Haukeland og fikk diagnosen, druknet skikkelig i tankeelven et par dager etter det. For selv om jeg var klar over at det var noe som ikke stemte så var det likevel et sjokk å få en diagnose. Endelig var det noe som kunne skrives ned på et papir, endelig hadde jeg en diagnose å vise til, endelig ble jeg trodd av spesialister! Takket være Humlen og Solstrålen klarte jeg å klamre meg til elvekanten og etterhvert kom jeg over det verste sjokket. Jeg skjønner også veldig fort, etter bare et par timer, at Humlen er en veldig engasjert og god psykolog. Ellers skjedde det vel ikke så veldig mye spesielt.



Mai: Tja, hva skjedde i mai egentlig? Hmm, jeg tilbrakte 17.mai på Humleplassen! Og så vasset jeg allerede så tidlig som 7.mai, bare 8,5gr og skikkeilg kaldt! Humlen lærte meg om skjeiteorien men den sliter jeg fremdeles en del med da, sånt tar tid! Verktøykassen min begynner å fylles opp med blant annet mindfulness. Jeg leter etter et nytt sted å bo men får ingen napp, ennå iallfall:p Jeg kjøpte meg sparkesykkel slik at jeg skulle få det litt enklere med å komme meg rundt. Oppsigelse av leiligheten min ble også gjort, med god støtte fra både Bamse og Humlen, siden jeg hadde tre måneders oppsigelse. Begge sa at det alltid ordner seg for snille jenter og Bamse sa at det alltid skulle bli en ordning om jeg ikke fant noe innen oppsigelsestiden. Timene hos Solstrålen blir det flere og flere uker mellom, og hun går vel egentlig mer eller mindre fra å være både terapeut og fastlege til å "bare" være fastlegen min igjen.



Juni: Er en fryktelig travel måned, det skjer ekstremt mye, både gode og ikke fullt så gode ting! Jeg er tilbake på Haukeland for å ta EMG av beina, resultatet er ikke så veldig oppmuntrende, eller overraskende heller forsåvidt... De sensoriske nervene er mer eller mindre kaputte, heldigvis står det bedre til med de motoriske da! For første gang i mitt lange liv badet jeg allerede 7.juni, det gjorde jeg på Humleplassen, fantastisk men rimelig kaldt:p Jeg har også mitt første møte med yogaen!
Solstrålen forteller meg at hun skal slutte som fastlege, noe som egentlig ikke overrasker meg så veldig da hun også har jobbet der hun skal begynne fullt en god stund allerede. Det får meg likevel rett til bunns av elven, for er det noen som har vært trofast ved min side de siste to årene så er det jo henne. Men samtidig så vet både hun og jeg at det kommer til å gå veldig bra videre på veien! Fordelen er også at vi har tid på oss til å avslutte det før hun bytter jobb, det er veldig bra! Bare en uke etter denne nyheten får jeg meg et nytt sted å bo!



Juli: Juli går stort sett til å pakke, pakke, pakke, pakke litt til, pakke enda mer, så flytte, pakke ut alt sammen jeg pakket ned, vaske ut gamleleiligheten og pakke opp litt til! Ferie ser jeg langt etter, selv om flyttingen egentlig var en reise i seg selv. Humlen får en veldig forsinket bursdagsgave av meg, hihihihi:p Fysio-damen kommer seilende inn i livet mitt og jeg får så smått begynne hos henne før hun tar sommerferie. Beina? ja, de lever sitt eget liv...



August: Jeg stortrives i min nye leilighet, begynner å lande litt. Gjør meg kjent i området, går en del på tur, er på yoga stort sett en gang i uken og liker det veldig godt! Har to timer hos Solstrålen, den siste er den aller verste men samtidig var det hinsides godt å få avslutte samarbeidet med henne skikkelig! At vi hadde tid og at det gikk veldig gradvis, det startet jo egentlig allerede når jeg startet hos Humlen for da trappet vi jo ned, og at hun ikke bare forsvant! Det gikk bedre enn fryktet faktisk! det at Fru Klem bare forsvant hang nok veldig i meg og jeg var bekymret for at Solstrålen og jeg ikke skulle få avsluttet ting på en skikkelig måte. Strikkeklubben blir også mitt nye tilholdssted en gang i uken.



September: Humlen og jeg driver med søvnprosjekter, det mest vellykket er det dagslyslampen dukker opp i. Det klarer noen lunde å fikse litt på døgnrytmen min og det er veldig deilig! Ellers går dagene til både behandling hos Humlen og Fysio-damen, litt yoga, masse strikking og ikke minst Strikkeklubben hvor jeg ble innmari godt tatt i mot. Til tross for at det nesten bare er pensjonister der er det også veldig koselig! Sykehuslegene streiker og det går kraftig utover pasientene, deriblant meg... Humlen, Humle-vofsen og jeg er ute på tur sammen.


Oktober: Denne måneden skulle jeg egentlig hatt time hos nevrologen min men pga streiken blir ikke det noe av. Jeg kjøper den fantastiske serien "Sagaen om Isfolket" og leser vanvittig mye! En utrolig god og spennende serie, er veldig glad for at jeg fikk tak i alle bøkene på en gang altså! Jeg stakk av fra en vanskelig situasjon på yogaen, det var egentlig veldig godt å kjenne på at jeg kunne det hvis jeg ville! Humlen lærer meg bare mer og mer teknikker og verktøykassen min begynner etterhvert å fylle seg opp. Vi har også en ny skogstur sammen med Humle-vofsen. Jeg slutter vel mer eller mindre på yogakurset men fortsetter med det hjemme siden Humlen har laget yogaprogram til meg.



November: Er en travel måned, julemarkedet er vel det som tar opp tiden min aller mest! Jeg skriver innlegg nr. 500 her inne:p Leser masse i serien jeg kjøpte forrige måned! Prøvde å gjøre det lille soverommet om til yogarom men det var ikke så vellykket, hahaha! Ideen er ikke helt skrinlagt altså, mulig det går, en dag! Julen er et stort tema hos Humlen, jeg gruer meg akkurat sånn jeg har gjort i flere år! Planen min om å være alene hjemme blir faktisk tatt i mot på en god måte av Humlen og jeg kjenner at det er veldig godt å ha hennes støtte på akkurat det!



Desember: Tja, bedre enn forventet, faktisk mye bedre enn forventet! Julemarkedet blir ikke særlig vellykket men jeg er en erfaring rikere når det gjelder markeder da! nav bare forlenger aap`en min et par måneder ved å sende et brev. Fortsetter å lese masse i serien om Isfolket, kan endelig strikke ting jeg selv har lyst til igjen siden markedet nå er over. Leker litt julenisse og gir gaver til de tre gode Englene! Klarer å komme som nr. 1 på lege H sin venteliste og venter i spenning på at jeg skal få plass hos henne. Julaften tilbringes alene hjemme og dagen blir mer eller mindre akkurat slik jeg vil ha den! Kun en svidd middag som var mislykket men det gjør absolutt ingenting!:p 

Bamse og Karamell må heller ikke glemmes, de har jo vært der veldig mye for meg! De har vært to gode og ikke minst trofaste støttespillere gjennom hele året!<3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar