søndag 25. desember 2016

Ord for dagen - spesial!

Egentlig er jo ord-for-dagen-kalenderen for denne gang men i anledning Ottoens bortgang i går morges skal han få kalenderens siste "Ord for dagen"-luke her inne:

DEN SOM GÅR FOR FORT, DEN SNUBLER. 

-Otto Wollertsen (12.11.1927-24.12.2016)

Vil du lese mer om Otto, så står det masse om han i bergensavisene, spesielt BT. Jeg husker Otto veldig godt, også fra når jeg var liten. Flere ganger har jeg spurt etter han hjemme hos foreldrene mine, spesielt når jeg bodde på Østlandet, for da så jeg han ikke så ofte. Men nesten alltid dukket han opp i byen når jeg var hjemme på ferie og det er liksom ikke noe by uten han. Sist jeg så han var nok i sommer, muligens i våres, det er iallfall en god stund siden. Det er ikke mange by-orginaler igjen, iallfall ikke av de jeg har vokst opp med å se på byturer, Otto var vel den siste tror jeg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar