mandag 13. mars 2017

Bruke mer penger eller kjøpe ny?

Min lille baby, aka Macen, er litt syk, diagnosen er litt usikker men etter en rask prat med en eple-mann har det muligens noe med en vifte å gjøre... Det er for så vidt ikke noe problem, reservedeler kan jo skaffes, meeeen, er maskinen litt mer enn noen år gammel blir det litt verre. Og dessverre er Macen min litt mer enn noen år gammel, i følge eple-mannen er den nå i bonus-årene sine, men syv år er jo egentlig ikke så veldig gammelt, sånn bortsett fra at det er litt vanskelig å få tak i reservedeler da. Jeg har også brukt en del penger på den nå, nytt batteri, ny lader + litt mer, så det er oppe i et par tusen kroner. 

Så dilemmaet mitt er nå om jeg skal bruke enda mer penger på å reparere den eller kjøpe en ny mac! For vifte kan jeg skaffe selv fra USA, får bare tak i brukte men de kommer fra mac-sykehuset eller noe sånt og dermed er de jo godkjente og virker som de skal, og selv om det ikke er så veldig dyrt kommer jo både toll og frakt i tillegg... Selve vifte-bytte kan en jeg kjenner gjøre og dermed koster ikke det meg noe, hvis det er viften som er greia da. Æsj! det er vanskelig å bestemme seg altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar