onsdag 8. mars 2017

This is MY SPACE!

I dag snør det, det laver ned med herlige snøflak og temperaturen er akkurat perfekt, ikke for varmt og ikke for kaldt, heller ikke nok til at det legger seg. Eller, etter et kort glimt ut ser jeg faktisk at nabohusenes tak er snødekte, det samme er bakken. Men så lenge det holder seg sånn som dette er det jo bare gøyt!

Som vanlig har jeg vært hos gode Humlen i dag og et av temaene vi var innom var akkurat det som overskriften sier - dette er mitt område! Vi gjorde også et par øvelser, den ene fikk tårene mine til å trille men samtidig var det en god øvelse, litt morsom også faktisk! Det gikk iallfall ut på at Humlen skulle nærme seg meg sakte men sikkert og så skulle jeg si stopp når jeg følte hun var nære nok. Jeg er ikke vant til å få ha mitt område i fred egentlig, så det var godt å kunne få føle på det at jeg bestemmer selv. Hun sa også at jeg kunne få dytte henne vekk men først ville jeg ikke rett og slett fordi det var hun som stod foran meg. Da sa hun at jeg kunne forestille meg at hun var en annen, tok opp en pute og sa dytt! og jeg dyttet! det var morsomt, jeg klarte til og med å få henne litt bakover:p


Et annet tema var nav, vi tror kanskje saksbehandleren ikke har hatt hele situasjonen min i tankene når hun kom med det derre opplegget som varer i 17 uker... jeg skjønner det ikke helt heller, vi, spesielt Humlen, var jo veldig klar på at jeg IKKE skal delta på noe som helst som har oppmøteplikt fem dager i uken, vi skal starte med så lite som to timer en dag i uken og ingenting mer enn det! Men nå har iallfall hun fått et svar og det var så enkelt at jeg skrev bare noe om at Humlen ville snakke mer med henne og kom til å ta kontakt innen kort tid. Jeg kjenner at jeg er evig takknemlig for at jeg har Humlen på min side i dette, jeg har dessverre en liten følelse av at det må kjempes litt... 

Og ja, når det gjelder no-poo-prosjektet mitt så varte det ikke så veldig lenge, sånn nøyaktig en times tid eller noe sånt tok det før jeg tydde til en ny hårvask MED shampoo... Årsaken? jo, det var eplecider-eddiken som jeg skylte håret med, den rev rett og slett for mye i nesen min og jeg klarte ikke lukten av den... skylte ut eddik-vannet men det var tydligvis ikke nok skylling siden det luktet så mye. Men har jeg gitt opp? nope, ikke i det hele tatt! Det så nemlig ut til å funke litt! så ved neste hårvask bytter jeg ut eddiken med sitronsaft, sitroner lukter jo myyyye bedre enn eddik! 

Nå skal jeg spise litt middag og siden det er bursdagen til en herlig person som jeg kjenner fant jeg ut at jeg kan jo feire det med et glass cola, moahahaha!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar