lørdag 11. mars 2017

Utmattet!

Jeg er skikkelig sliten, og det til tross for at jeg knapt har gjort noe som helst i dag... Ikke er det så veldig mye som skjer for tiden heller, eller, jo, vi har jo nav som får tankene mine til å surre en god del da! men jeg tror ikke jeg trenger å være så veldig bekymret når Humlen har en stemme med! Og så er det søvnen og nettene, de er ikke så gode, selv om det faktisk har vært litt bedre de to siste nettene da! jeg har begynt å sovne til mindfulness-appen min igjen etter råd fra Humlen. I tillegg er det smertene i beina, de hjelper jo ikke på noe som helst og dessverre er det ikke så mye som hjelper på dem heller... 

Fysio-damen lurte på om jeg er diagnotisert med ME når jeg var hos henne i går, det er jeg ikke, er ikke engang utredet for det. Ikke har jeg det heller, så vidt jeg vet da, er ingenting som tyder på det utifra journalen min. Men så har jeg jo iallfall to diagnoser som har utmattelse i seg så jeg har jo på en måte dobbelt opp av det... Fru Klem og jeg snakket iallfall om ME en gang, hun lurte på om det kunne komme av at jeg hadde hatt kyssesyken, det kan nemlig skje, jeg slet jo mye med utmattelse allerede tidlig i tenårene! I perioder benyttet jeg jo enhver sjans til å sove, kunne finne på å dra hjem fra skolen i fritimene når jeg gikk på videregående, sove litt og så dra tilbake til de siste timene. Når jeg bodde på Østlandet kunne jeg til og med sove så og si hele togturen uten særlige problemer... Sånn var det faktisk helt til jeg begynte hos Humlen, nå er det snart ett år siden oppstart hos henne og soving på dagtid har det blitt betraktelig mindre av på den stunden!:p Solstrålen og jeg har også snakket om utmattelse, det temaet gikk igjen mye, det står også som diagnose i noen legeerklæringer om jeg ikke husker feil.

Men, men, jeg har iallfall fått gjort noe fornuftig i dag da, nemlig tørket støv! får besøk om noen uker så da må det jo være rent og pent her, så for å klare det må jeg nesten starte nå, iallfall med sånne pirketing som å tørke støv og sette vekk ting som gjerne ikke tåler et møte med gulvet eller nysgjerrige barnehender:) 

Ser jeg har brukt fryktelig lang tid på å skrive dette her, fant usette NCIS episoder så jeg har glodd på det istedenfor å skrive ferdig:p Men nå må jeg ha litt mat i magen og så skal jeg etterhvert legge meg. Morgendagen blir nok en like inaktiv dag som i dag, heldigvis har jeg strikketøy og så er det jo skirenn på tv!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar