torsdag 6. juli 2017

Ble fanget!

Ups, sovemonsteret tok en fange i ettermiddag, nemlig meg... men det var bare i 21min altså! og det var faktisk akkurat helt perfekt for det hjalp! Og forhåpentligvis vil det ikke gå utover nattesøvnen min, det var på riktig side av klokken, nemlig før 18.00.

I tillegg til å sove har jeg også vært på tur! Humlen og jeg snakket mye om det i går, det beste for beina mine er jo ulengt terreng og hun foreslo at jeg skulle gå mer i det enn på grusveier. Hun fortalte om en gapahuk men fant jeg den? nope, jeg har en sterk mistanke om at jeg skulle ha gått til høyre et sted jeg gikk til venstre i et veikryss langt inne i skogen:p For jeg endte nemlig opp med å komme inn på en sti som jeg har gått på før og som også ender i en turvei jeg er godt kjent på. Da mistet jeg litt motet, jeg hadde jo ikke lyst til å ende opp der og jeg hadde enda mindre lyst til å gå tilbake for å finne en annen sti å utforske. Men hovedpoenget var jo at jeg var ute og gikk! 
Det er litt morsomt, når jeg startet hos Solstrålen så hatet jeg å gå på tur, jeg kunne ikke fordra det sånn egentlig. Likevel likte jeg å være ute da, men det var det å være ute på tur som var det jeg ikke likte, hang nok igjen fra tenårene:p Så sendte hun meg ut på oppdagelsesturer, jeg fant skogen på nytt på en måte og begynte å gå mer og mer tur der. Og nå er jeg veldig, veldig glad i gå på tur, selv om turene mine ikke allitd er så veldig lange da, lengden har forresten ingenting å si da, iallfall ikke for meg:p

Når jeg la meg i går kveld skrudde jeg av alle alarmene på telefonen. Eller, de fleste ble skrudd av og byttet ut med en som skulle ringe kvart over ti, jeg hadde nemlig ikke lyst til å sove vekk hele dagen siden jeg hadde planlagt å gå på tur. Men alarmen hadde jeg ikke trengt, jeg våknet nemlig av meg selv kvart over ni! Fortsatt veldig trett men ikke like trett som jeg har vært i det siste, det var litt godt altså! 

I morgen skal jeg på shopping, jeg har nemlig veldig lyst på en dagstursekk og gjerne en som har et drikkesystem! For ryggen min blir veldig klam av sekken jeg bruker til vanlig, når jeg går på tur, i tillegg rommer den ganske mye og det er ikke så veldig nødvendig når jeg ikke går i mange, mange timer! Egentlig har jeg en annen tursekk men den er så stor, den er grei hvis jeg skal til Humleplassen og har med både strikktøy, lesestoff, piknikkteppe, badetøy hvis været tillater det, niste, drikke og ja, alt jeg trenger for å tilbringe noen timer der:p 

Nå skal jeg ta litt vitaminer og spise pittelitt kvelds og så satser jeg på at jeg snart blir trett nok til å legge meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar