lørdag 15. juli 2017

Woho! ettårsjubileum!

Ja, altså, i dag er det ett år siden jeg flyttet inn i leiligheten!:D Det er rett og slett det beste valget jeg noen sinne har tatt! Eeeh, ett av de beste valgene, det å søke hjelp hos Solstrålen er vel det absolutt beste valget jeg har tatt! Det er så vanvittig deilig å bo her jeg bor nå! Huseierne er de beste jeg har leid hos og jeg er evig takknemlig for at de valgte meg når de søkte nye leietakere i fjor! I tillegg har jeg ikke tidsbegrenset leiekontrakt så jeg trenger ikke å flytte før jeg selv vil flytte herfra, det er jeg veldig glad for!

Dessverre våknet jeg i "vil ikke" humør og dermed var det fryktelig vanskelig å bestemme seg for hva jeg skulle finne på. For kom det en ide så var det noe jeg ikke ville likevel og sånn fortsatte formiddagen... Men rundt halv to fant jeg ut at jeg kanskje muligens skulle gå meg en tur! Så etter mye frem og tilbake pakket jeg sekken med en regnjakke, skiftet fra harembukse til treningstights og fylte drikkeflasken med vann og la i vei! 

Målet var det nærmeste fjellet, eller, målet var å prøve å komme til topps! Det finnes flere veier opp, Humlen og jeg har gått en av de men for å komme dit må jeg gå et godt stykke på asfalt, noe jeg ikke ville. Grusveien var også et alternativ men det er et litt kronglete stykke etter en liten stund som ikke fristet så veldig. Så da endte jeg opp med den tredje veien jeg visste om, noe som også innebærer et stykke asfalt men ikke fullt så mye som den første veien. På øret hadde jeg en svensk lydbok, henger ikke helt med men får med meg det viktigste, håper jeg da, hahaha!:p Og jeg gikk og gikk og gikk og gikk, og så gikk jeg enda mer! Over bekker og gjørmete områder, tråkket nesten ut av skoene opptil flere ganger men heldigvis holdt seg på føttene! Så dukket det heldigvis opp noen skilt som pekte ut retningen for meg, det var veldig greit siden jeg ikke er det spor kjent på dette fjellet! Men det var langt, over 2.kilometer, heldigvis hadde jeg en god porsjon optimisme med meg:p Så, etter å ha gått en god stund kom jeg til et tjern, optimistisk som jeg var så tenkte jeg at da var det vel ikke så veldig langt til topps, inntil jeg oppdaget skiltene da... Skiltet som viste vei til topps fortalte at det fremdeles var 1.1km igjen, det fristet ikke å gå så langt, heldigvis var det et annet skilt der som lovet bare 0.9km nedover til utgangspunktet igjen. 

Den stien var langt ifra like opptråkket som stien jeg hadde gått på hittil, jeg var litt skeptisk midt inni der men fant ut at jeg skulle prøve likevel! Om jeg følte det ikke gikk kunne jeg alltids snu og gå tilbake til tjernet! Men stien dukket hele tiden opp, og på veien fant jeg masse blåbær! dessverre hadde jeg ikke noe å ha det i, for ellers kunne jeg ha plukket masse! Til slutt dukket det opp noen nye skilt, og på et lite utkikkspunkt dukket grusveien min opp! da kjente jeg at jeg var veldig glad for at jeg hadde tatt sjansen og gått på den stien, for det var jo gøyt å komme til et sted jeg kjente meg igjen på!:D

Vel nede igjen, inkludert en tur på butikken, hadde jeg vært ute og gått i to timer! Kilometertelleren er på over 7km nå, tror jeg var på rundt 6 når jeg kom hjem, så det var et stykke jeg gikk! Når jeg kom hjem kunne jeg ikke gjøre annet enn å legge meg på yogamatten og legge beina i strekk i tur og orden! Det var så vidt jeg fikk lov å legge isen og rundstykkene i fryseren for de skrek så det sang etter! Men de ble heldigvis fornøyde til slutt og nå er de bare råslitne!

Nå skal jeg spise litt pizza, drikke et glass cola og glo på tv! Ute regner det så jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger å gå ut mer i dag:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar