lørdag 23. januar 2016

Denne uken har vært langt ifra slik jeg håpet! tyngre og vanskeligere enn noen sinne, det føles iallfall slik, (selv om jeg har hatt mye tøffere dager tidligere) og værskiftet har ikke hjulpet noe særlig... PTSD-monsteret har hengt over meg som en regnsky og skutt ut masse lyn i meg mens det har buldret og braket...

Ikke ble det treningsøkt i går heller, eller, det ble en på 8 minutter men den bestod bare av en øvelse x1 og en annen øvelse x3... Grunnen var den ekstreme værforandringen som kom, jeg var så stiv og støl når jeg våknet at jeg nesten ikke visste hva jeg skulle gjøre klare å bevege meg. Jeg er veldig vant til å reagere ved værskifter men sånn det var i går, og i dag også forsåvidt, er det lenge siden jeg har reagert. Når jeg endelig kom meg opp skrudde jeg på dusjen og vasket håret og tenkte at jeg bare kunne utsette treningen til søndag. Meeeen, når jeg satt og spiste frokost på gulvet foran vifteovnen klarte jeg ikke tanken på å gå ut uten å trene bittelitt. Det er jo tross alt fredagen som er treningsdagen min og jeg har jo vært flink hver eneste fredag siden fredagen i romjulen! om det var så lurt er en annen sak... Jeg har uansett store planer om å ta igjen treningen i morgen, og høyst sannsynligvis blir treningen gjennomført, uansett har jeg jo trent litt og litt er bedre enn ingenting! Det viktigste er at jeg kan si ja når Solstrålen spør meg på mandag:D

Natt til i går satt jeg forresten oppe til halv tre fordi jeg leste en bok og bare måtte lese den ferdig...:p Det er Nattmannens datter av May Lis Ruus, handler om barnehjemsbarn i Bergen på 1600- og 1700-tallet. Det startet med at jeg fikk låne de første ti bøkene av Karamell, jeg var fryktelig skeptisk og vurderte flere ganger å levere de tilbake til henne uten å ha lest dem. Men så var det et eller annet som fanget meg noe veldig og jeg leste vel en bok i døgnet (ca. 250 lettleste sider) og ble fullstendig hektet. Heldigvis hadde det kommet ut flere bøker og Karamell hadde de alle sammen, så da var det bare å sende henne en melding og spørre fint om jeg kunne få låne resten, noe jeg selvfølgelig fikk:p Når jeg kom ajour begynte jeg å kjøpe de selv i butikken, de kommer fra Norgesserien og er butikk-pocket og nå kan jeg nesten ikke vente på neste bok!:p 

Siden jeg leste ut den boken så fort og fordi Norli hadde weekend-tilbud på Jojo Moyes sin etterfølger av Et helt halvt år, Etter deg, måtte jeg bare kjøpe den, sparte jo 300kr på det!:D Så nå er jeg i gang med den men jeg skal ikke sitte oppe i de veldig sene nattetimer for å lese den ut! (isåfall skal det bare være noen få titalls sider igjen:p)
Egentlig var det ikke trening og bøker jeg skulle skrive om men det ble visst det i kveld:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar