mandag 18. januar 2016

En dag som ble langt ifra som planlagt

For en dag dette har vært!
Jeg måtte selvfølgelig klare å ikke stå opp før jeg fikk det fryktelig travelt i morges! jeg våknet rundt halv ti men orket ikke å gjøre noe da, så jeg ble liggende litt til og litt til og litt til, plutselig var klokken ti og jeg hadde både et hår som måtte vaskes og tørkes, en mage som måtte få både medisin og frokost og jeg måtte finne ut hvor mye ull dagen ville kreve. Men når klokken slo halv elleve låste jeg døren og gikk mot bussen, så det gikk, på hengende håret!

Timen hos Solstrålen var som alltid veldig god! Jeg hadde skrevet opp tre ting jeg måtte huske denne gangen og jeg husket alt sammen! Når det gjelder hælen min så er det nok en liten betennelse der, jeg fikk tilbud om medisin men jeg vil helst klare meg uten, derfor foreslo hun at jeg kunne bruke ibux-gel, så det skal jeg gjøre. 

Ellers var det mye forskjellig ting og tang vi pratet om. Jeg fikk blant annet kopi av Solstrålens notater fra de to første timene hos henne for å gi det videre til en. Jeg leste det, kunne jo selvfølgelig ha latt være, hadde ikke trengt å ta arket ut av konvolutten! men likevel gjorde jeg det... det endte opp med skikkelig flashbacks! med ett var jeg tilbake på kontoret med Solstrålen sittende foran meg, jeg var gråtkvalt og helt sikkert litt redd for hvordan jeg ville bli møtt... men hun møtte meg tydligvis akkurat sånn jeg hadde behov for, for jeg kom jo tilbake for mer hjelp! jeg "så" hele situasjonen når jeg leste notatene fra 2.time også, det var et enda lengre notat. På slutten av det skrev hun blant annet "lang samtale" og det var virkelig en lang samtale! en vanlig legetime varer jo i 20minutter og det var det jeg hadde. Men jeg satt der i 35min for hun kastet meg ikke ut, hun var faktisk veldig forståelsesfull og god og avsluttet på en skikkelig måte! Det var veldig godt og ikke føle at jeg ble kastet ut av kontoret fordi neste pasient skulle inn! Det var også godt å se det skrevet svart på hvitt, vet ikke helt hvorfor men det var som sagt litt godt å lese det, kanskje fordi det stemmer så godt med hvordan jeg husker det? 

Når det gjelder medisinen jeg går på for smertene i beina så kan jeg få trappe ned og forske litt på dosen på egenhånd. Jeg har jo økt sakte men sikkert oppover i flere uker uten særlig effekt, derfor er det ikke poeng i å øke mer. Jeg kan også få prøve ut en annen medisin men jeg reagerer så lett på medisiner og denne er særlig kjent for vektøkning, etter hva jeg har lest, og derfor er jeg veldig skeptisk til den. Så, enn så lenge så skal jeg trappe ned og finne den laveste dosen uten at smertene blir forverret. 

Egentlig skulle jeg være barnevakt for en av favorittprinsessene mine i ettermiddag men på grunn av en skade (som endte godt heldigvis!) og ting som ikke ble noe av pga tiden som gikk, ble det heller til en kvalitetsstund med begge favorittprinsessene mine:D 

Nå skal jeg se litt på kveldens episode av n.c.i.s på tv3 og så skal jeg legge meg.

God natt og sov godt!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar