mandag 11. januar 2016

Sterk som en bjørn!

"Du er sterk som en bjørn du!" sa Solstrålen til meg i dag, hun har jo rett i det, selv om jeg ikke alltid føler det slik... Mye som er tøft for tiden og det hjelper ikke på at det fysiske tærer på også, det går igjen utover det psykiske og så bare baller det på seg... Men hun sa også at dette er jo bare peanuts i forhold til det jeg har vært igjennom og det har hun også rett i!

Måtte bli stukket litt med en ispinne i dag også, Solstrålen ville gjøre alle testene hun gjorde på meg før jul en eller annen gang på nytt. Ikke noe bedring, eller forverring, tror jeg, det er vel bra, er det ikke!? syns uansett det er en litt skummel sykdom, selv om jeg ikke kan dø av det da, men det står jo så mye rart på nettet så det er IKKE lurt å google det nei!
Ble tappet for litt blod også, seks små prøveglass og et langt ett. Solstrålen ville nemlig sjekke meg litt for sånne ting nevrologisk avdeling gjerne ville ha svar på før jeg kommer til time hos dem. Hun hadde også sett at det var år og dag siden jeg var testet for revmatiske ting, ble sjekket mye for det før men nå er det en stund siden sist ja:p 

Vi snakket mer om smertene og det er jo veldig utgjort at jeg har fått det i tillegg til alt annet! Det er noe jeg gjerne skulle ha vært foruten! Jeg jobber og jobber for å komme meg opp og ut men når jeg får fysiske plager i tillegg til alt jeg sliter psykisk med hjelper det jo ikke! Jeg hadde jo så innmari lite å gå på og nå har jeg enda mindre å gå på... Da blir jeg bare gående rundt og rundt i grøten og kommer ingen vei... Ikke er det sikkert at jeg vil få noen svar hos nevrologisk heller, det er jo greit på en måte for da vet jeg jo at det ikke er noe skummelt som ligger bakom, men det blir nok kanskje litt vanskelig å sitte igjen med masse spørsmål som ikke kan svares på...

Selvfølgelig spurte Solstrålen om jeg hadde trent siden sist og jeg kunne selvfølgelig svare ja til det. Kan jo ikke komme til henne uten å ha trent, med mindre jeg har en hinsides god unnskyldning! (mine ord og ikke hennes altså!) Vi snakket mer om treningen, Sangerinnen var jo litt skeptisk til at dette skulle gå bra (har sluttet hos henne), men Solstrålen er optimistisk og det er jo veldig bra! Hun sa at om jeg hadde sittet i sofaen hele dagen og ikke gjort noe hadde hun nok tenkt annerledes. Men jeg er jo aktiv hele tiden, jeg trener, jeg går jo ut hver eneste dag så det er jo ikke slik at jeg setter meg ned og gror fast i sofaen. 

Etter at jeg hadde vært hos Solstrålen gikk jeg til et vann like i nærheten, der var det nemlig TRYGG IS!! ikke hadde jeg skøyter med meg men det gjorde ingenting når jeg hadde på meg de glatteste støvlene som finnes! det var veldig gøyt å være midt ute på vannet og bare snurre rundt og ta masse bilder, deriblant dette her
Masse bobler i forskjellige lag i isen, grådig kult!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar