torsdag 21. januar 2016

PTSD-monsteret herjer!

Ja, det er akkurat slik overskriften sier, monsteret herjer rundt i meg nå. Det har kommet seg løs, revet seg ut av lenkene og brutt opp buret, kommet seg ut i det fri for å lage et helvete for meg, akkurat sånn det liker aller best å gjøre... favoritthobbyen er å ødelegge for meg, rive opp gamle plastre og sette på filmer som hører fortiden til... Vet ikke hva som har utløst det men det går iallfall kraftig utover nattesøvnen min! jeg tør nesten ikke å sove, er redd for å lukke øynene i frykt for hva som skal dukke opp. Er redd for mørket, er redd for klokken, vil ikke at den skal tikke mot natten, for det er da monsteret våkner, om det i det hele tatt har sovnet i løpet av dagen... 

Jeg prøver å gripe dagen, det er jo så vakkert vær her på Vestlandet for tiden! Jeg prøver å liste meg rundt, det er som om jeg går på tynn is, forsiktige steg, skritt for skritt, ikke for fort, ikke for sakte. Men neida, monsteret vil ikke at jeg skal gjøre noe kjekt i det hele tatt! 
På tirsdag fikk jeg vært ute og tatt litt bilder, laget til og med en engel midt ute på et vann, men jeg hadde bare fred en liten stund. 
I går når jeg var på aldershjemmet mitt hadde jeg på meg "gladmasken", jeg både lo og smilte utad men inni meg var det et totalt kaos. Aller helst ville jeg bare ta jakken og sekken og storme ut derfra men jeg ble sittende, pliktoppfyllende som jeg er, monsteret herjer jo "bare" på innsiden av meg, da kan jeg skjule det, som regel... men om det setter i gang tårene er det ingenting som kan stoppe det i å komme seg helt løs...
I dag var planen å besøke Bamse og Karamell men det ble det ikke noe av. Siden det er så innmari vanskelig å binde monsteret fast igjen hadde jeg håpet at en klem fra Bamse og Karamell hadde hjulpet, Bamse kan nemlig skremme vekk det aller meste ved behov! men de var ikke på jobb så da er de nok ute og reiser, kanskje neste uke... Jeg klarte i det minste å gjennomføre et besøk, eller, klare å få besøk er vel det rette å si. Det var en venninne jeg ikke har sett på megalenge, heldigvis var det koselig!

Egentlig hadde jeg planer om å tenke på at jeg kanskje muligens skulle prøve å ringe til Solstrålen i dag tidlig men det ble ikke noe av... klarte ikke, turde ikke, våknet litt for sent osv. osv., frykten for et nei var for stor, i tillegg visste jeg ikke om hun var på jobb, så da ble det ikke noe av. Jaja, ikke såååå lenge til mandag, bare tre hele dager og så er jeg tilbake hos henne, så jeg får bare gjøre det jeg kan for å roe monsteret i mens...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar