fredag 15. januar 2016

Trening, snø og bybrannen

I dag, som alltid om fredagene, skulle det trenes, men det satt ekstremt langt inne! Leiligheten var iskald etter en natt uten oppvarming, kroppen stiv som en stokk og to bein som var veldig misfornøyde. Vurderte å utsette det til i morgen men siden jeg skal vekk tenkte jeg at det helt sikkert ville ha dukket opp en veldig god unnskyldning, iallfall i mitt hode, for å droppe treningen. Så derfor, etter å ha spist frokost og prøvd å få varmen i meg satte jeg i gang. Etter ti min med rokkeringen kom tanken om utsettelse nok en gang, jeg tok en liten pause for å drikke litt vann men begynte fort å fryse når jeg satt i ro. Dermed var det plutselig veldig enkelt å fortsette! 

Resultatet ble ca. 25minutter med sirkeltrening sammen med den blå ballen og ca ti minutter med den fargerike vektrokkeringen. Solstrålen påpekte viktigheten med litt lengre pauser enn hva jeg hadde forrige gang, så med det i bakhodet klarte jeg å puste ut i litt mer enn noen sekunder før jeg fortsatte.

Nå sitter jeg innpakket i ullteppe, det er kaldt! Ute laver det ned, det ble meldt byger men det har jo holdt på sånn i mange timer allerede, jeg kan knapt se ut av vinduet, nesten alt er hvitt! Det er jo bare helt kanon!! Snø er jeg nemlig veldig glad i!:D måtte det bare bli liggende lenge!!!

Det er jo sånn at klokken 17.15 er det hele 100år siden bybrannen her i Bergen i 1916 startet, det skal selvfølgelig markeres på bare måten bergenserne kan, haha:p Dette har jeg innmari lyst til å være med på! Det skal være brannvandring i rundt to timer med blant annet Gunnar Staalesen før det hele ender opp på Festplassen hvor det blir "storbrannsuppe" og utstilling av brannutrykningsvogner anno 1916. Jeg prøver å ikke henge meg opp i alle potensielle "farer" som kan dukke opp slik at jeg velger å ikke gå. Frykten for store folkemengder er veldig tilstede i meg! Været stopper jo ikke akkurat bergensere så det blir nok masse, masse folk tross all snøen! Men samtidig kan jeg jo velge å snu om det blir for mye folk, om jeg ikke prøver så vet jeg jo at jeg kommer til å angre på det!

Må ikke bestemme meg før om en time så jeg får tenke litt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar