søndag 17. januar 2016

Nok en lang uke over

En lang uke med mye tårer og angst/panikkanfall er endelig over! en uke med litt vel mye mindre søvn enn vanlig har det også vært... en sånn natt jeg hadde natt til onsdag hadde jeg natt til i dag også... men det var verre i natt siden jeg ikke var hjemme, hadde plutselig fem andre og ta hensyn til, kunne ikke stå opp og gjøre ting eller høre på radio, hadde ingen steder jeg kunne være uten å risikere å vekke noen. Det var veldig kjipt! Og så ble jeg vekket med et brak, tømming av oppvaskemaskiner, rydding og bråk, og det før klokken var ti... ingen var i seng før nærmere to så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke bare kunne ha vært litt rolige!

Etter en lang frokost skulle folk på tur, det hadde ikke jeg så lyst til å være med på, jeg var trett, sliten og i en smule dårlig humør etter en fryktelig dårlig natt. Så da de andre gikk på tur dro jeg hjem, men når jeg kom til byen var det selvfølgelig ingen buss og oppdrive innen kort tid, tydelig at det er søndag ja! Derfor tok jeg beina fatt og gikk litt i den utrolig deilige vintersolen! Det var veldig godt å kjenne solen forsiktig varme en frossen og trett kropp! Det fristet veldig å være mer ute men siden jeg hadde en svær bag på ryggen og kledd i penklær var det ikke så mye jeg kunne finne på, ville aller helst ake:p Og jeg visste også at hvis jeg dro hjem kom jeg ikke til å gå ut mer denne dagen...:p Så jeg ble gående rundt i sentrum, endte opp med å sette meg ned på en benk og lese, det var litt kaldt i baken men jeg ofret vottene mine og det hjalp litt. Kulden tok meg til slutt så det ble ikke så lenge jeg holdt ut, fortsatt var det hele 20minutter til bussen skulle kjøre så jeg måtte finne på noe. Kakao var det som datt ned i hodet på meg. Takk og lov for søndagsåpne kafeer sier bare jeg! Koppen med varm og deilig kakao ble kjøpt og plutselig var det bare 12 minutter til bussen skulle komme:p

Vel hjemme satte jeg på en maskin med ull, er egentlig ikke lov å vaske klær om søndagene men jeg gjorde det likevel, er veldig sikker på at jeg ikke er den eneste som vasker klær da!
Når klokken nærmet seg fem måtte jeg bare dra inn årene, søvnen kom nesten før jeg fikk lagt meg ned, jeg var så trett. I tillegg hadde jeg veldig vondt i beina, da kommer søvnen enda fortere, iallfall om ettermiddagene når jeg egentlig ikke bør sove...

I morgen starter en ny uke, forhåpentligvis blir den litt bedre enn uken som straks er ferdig! Morgendagen blir travel men sånn går det når man sier ja til å passe små prinsesser:p Først skal jeg til Solstrålen, så har jeg kanskje litt tid til å gå en tur før jeg må ta turen langt avgårde med buss. Heldigvis skal jeg sitte på med far i huset det siste stykket hjem til prinsessene, da går det litt fortere enn om jeg skulle tatt bussen.
Hva resten av uken vil bringe vet jeg ikke helt, aldershjemmet er iallfall et sikkert innslag! kanskje jeg får mulighet til å gjennomføre planen jeg egentlig hadde på tirsdag, tur med kakao og lunsj og litt "skøyte"gåing? er jo meldt fantastisk vær hele uken så det hadde vært kjekt!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar