fredag 15. september 2017

En fantastisk fredag på fjellet

I dag kom jeg meg endelig ut i skogen igjen! Det var så deilig når jeg kom til stien jeg skulle gå inn på, og enda bedre var det når jeg kunne gå gjennom porten og virkelig være inne i skogen! Denne gangen var jeg litt fornuftig og hadde sjokolade i sekken, og masse vann da!:p Jeg var ikke den eneste som var ute og og gikk, flere var ute og nøt høstsolen de også. 


På toppen var det folksomt, benken var kapret av en dame med datteren og hunden men jeg fant meg en stein å sitte på. Etter en liten stund fant de på benken ut at de skulle gå, da spratt jeg opp for å kapre meg en plass på benken. Det var flere som hadde kommet til topps i mellomtiden men de ble ikke værende så veldig lenge. Jeg derimot ble værende i en hel time. Det var så hinsides godt å sitte der i solskinn og kjenne varmen fra den, høre fuglene, se en knallgul sommerfugl og ha noen litt irriterende insekt surrende rundt meg. Egentlig hadde jeg ikke lyst til å gå ned igjen men beina syntes vi godt kunne bevege oss igjen så jeg valgte å høre på de.


Siden beina mine blir så sinte på meg et døgns tid etter at jeg har vært på fjelltur, foreslo Humlen at jeg skulle gå ned veien vi pleier å gå. Årsaken til det er at jeg vil da slippe den fryktelige lange nedoverbakken på asfalt, for det tar virkelig på bein, både med og uten CMT! Så det har jeg gjort i dag, det var jo egentlig helt genialt for da får jeg faktisk gå enda lengre i ulendt terreng! Ikke tar det lengre tid heller, jeg tror muligens det til og med er litt kortere! Så nå satser jeg på at beina ikke blir rasende i morgen, det hadde vært grådig greit!


Når jeg var kommet ned stakk jeg innom butikken men de hadde jo ingenting av det jeg ville ha... Så da var det bare å ta bussen videre til en annen butikk hvor de stort sett alltid har det jeg vil ha! Det var heldigvis ingen problem å få handlet der! Men å komme seg hjem igjen var et par hakk verre, bussen var hinsides forsinket, høyst sannsynlig pga sykkel-VM som straks er i gang. Jeg kjenner jeg gleder meg til det er over, for selv her, langt unna løypene, merkes det.

På mandag må jeg innom Englene igjen! De må mase litt på legen min for meg, han må nemlig sende en henvisning på nytt da det viser seg at den første ikke har kommet frem dit den skal... For nå er det jo seks uker siden jeg var hos han, de to andre stedene har mottatt henvisningene og svart meg, men det tredje stedet har jeg ikke hørt et knyst fra. Så i formiddag ringte jeg det stedet som vurderer henvisninger til rehab.steder, jeg hadde nemlig en følelse av at alt ikke var som det skulle siden verken legen eller jeg har hørt noe fra dem. Der kunne en veldig hjelpsom dame fortelle meg at det ikke var kommet noen henvisninger angående meg... hun kunne også fortelle at man får svar innen ca. 14 dager etter at de har mottatt henvisningen, det er jo greit å vite!

Men nå skal jeg lage litt søtpotet-taco, det er knall godt! og så er det jo fredag og helg!:D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar