tirsdag 5. september 2017

Rullestol eller skuter?

Vet dere hva? jeg snakket jo med Fysio-damen i går om det å søke om fremkomstmiddel, altså en rullestol eller skuter. Hun sa at hun hadde nummeret til ergoterapeutene så det kunne jeg godt få av henne om jeg ville, noe jeg takket ja til. Så i dag slo jeg faktisk nummeret til Solstrålens arbeidssted:p og etter litt prating og så litt mer venting kom jeg frem til en veldig koselig dame! Vi pratet sammen i 35minutter og vi lo masse, hahaha!:p 

Hun fylte ut søknadsskjema mens vi pratet og nå er det bare for meg å vente. Det kan ta opptil åtte uker fordi jeg havner i prioriteringsgruppe 2 når det kommer til sånne ting. Dessverre er det fryktelig mange bakker her i området og det krever jo litt krefter i hjelpemiddelet. Og så er det heller ikke sånn at jeg kan velge og vrake, neida, jeg må ta det som står øverst på listen innen kategorien jeg velger, eller noe sånt i den duren der. Hvis jeg ikke vil ha den som står øverst så må jeg begrunne det ovenfor nav hvorfor jeg heller skal få nummer 2 fremfor nummer 1, det har med pris å gjøre. 

Jeg må også tenke litt mer på hvor jeg skal bruke det, skal det bare være ute på asfalt? skal jeg kunne bruke det i terreng? skal jeg kunne kjøre det inne på butikken? Hun nevnte nemlig en permobil, den er visst god på bakker og sånt. Men samtidig vet jeg ikke helt om jeg vil ha en sånn, det blir liksom så veldig tydelig at jeg er syk da. Likevel er jo dette noe som vil hjelpe meg i hverdagen da, jeg kan komme meg ut på dager jeg ikke har det særlig bra og jeg kan spare krefter når jeg skal ting. Og før eller senere må jeg nok høyst sannsynlig ha noe sånt, så sånn sett kan jeg jo få det allerede nå. Jeg vet forresten helt garantert at jeg ikke skal ha en sånn skuter som har kabin! Den jeg ender opp med skal være åpen, jeg vil kjenne luften i ansiktet! Og regner det, ja, da bare kler jeg på meg, for luften, regnet, solen og vinden vil jeg kjenne okke som altså!:p
Her er permobilen hun snakket om, bildet lånt herfra

Hun spurte også om jeg reiser mye til utlandet, noe jeg ikke gjør så veldig mye, men samtidig så skal jeg jo på tur til neste år og det sa jeg. Da spurte hun om jeg tenker at jeg vil trenge en rullestol men det er jo fryktelig vanskelig å svare på nå syns jeg! Mulig det faktisk hadde vært veldig greit å hatt en rullestol med seg da! 

Ellers har jeg vært på strikkeklubben, der var det mye bråk og støy altså, men, men. Det var nå faktisk veldig greit å komme seg skikkelig ut av huset etter fire lange og slitsomme dager med dårlig form! Dessverre er jeg ikke helt i toppform ennå, men det vil nok ta noen uker for nå er det mer utmattelsen som alltid følger sykdom som er plagsom... men heller en utmattelse enn sykdom egentlig!

Resten av dagen skal tilbringes på sofaen, muligens med et strikketøy. Eller, aller først skal jeg se om jeg har noe fornuftig å lage til middag, jeg tviler egentlig på det for jeg har ikke akkurat handlet så veldig mye i det siste. Men jeg har ingen planer om å gå ut i regnværet, så jeg får heller grave litt i fryseren og se om det finnes noe godt der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar