lørdag 2. september 2017

Tid for en prat med en ergoterapeut mon tro?

Nok en fantastisk vakker høstdag går mot slutten! Også denne har jeg dessverre tilbragt mer inne enn ute, for nå er det bihulene som er problemet... Eller, de var det i formiddag, nå er det mer en tett nese og en veldig sliten kropp som er problemet. Formiddagen ble tilbragt på sofaen, heldigvis sender tv2 MacGyver både lørdag og søndag, så på den måten var jeg sikret to timer med noe å glo på:p

Når klokken var litt over ett tuslet jeg til butikken, egentlig trengte jeg ingenting men det er jo helg så noe godt måtte jeg jo ha:p Men den turen tok virkelig all energi som var å finne i kroppen min! Så da var det bare å krølle seg sammen i sofaen med ullpledd, solo-is og lydbok når jeg var hjemme igjen. Etter en stund sovnet jeg, det var ikke så veldig praktisk med en lydbok spillende men heldigvis våknet jeg en eller annen gang og slo den av, før jeg sov videre da:p Tror jeg sov i rundt halvannen time til sammen, så jeg er litt spent på natten! Men samtidig så er det noe annet å sove på dagtid når man er syk enn når man ikke er det, så derfor regner jeg med at det kommer til å gå veldig greit!

Jeg vurderer om jeg skal prøve å komme i kontakt med en ergoterapeut nå. Det hadde vært grådig greit med en rullestol eller scooter når jeg skal ting, sånn som f.eks.til  yogaen. Foreløpig har jeg jo absolutt ikke problemer med å gå, takk og lov for det! Men det som gjør at jeg har de tankene er at jeg kan få intense smerter når jeg går! En annen ting er dager jeg har veldig lite energi, hadde jeg hatt noe fremkomstmiddel av noe slag så kan jeg jo likevel være ute når dagene er dårlige! Og så hadde det jo vært genialt å bare kunne suse nedover til både Humlen og strikkeklubben uten å gå eller ta bussen som gjør at jeg er fremme over 30min før jeg egentlig skal være der:p Jeg har spurt andre CMT`ere om råd, de er litt delt i hva som er best. Noen mener scootere er best, man kommer langt og det er god komfort, mens andre mener rullestoler er best fordi man kommer i kontakt med andre, iallfall mer enn med en scooter, de går i butikker, på tog, man kan ha de med på fly osv. Men samtidig så er jeg avhengig av at det jeg velger ikke er for stort rett og slett fordi jeg ikke har særlig lagringsplass + at jeg leier og kan dermed ikke gjøre noen utbedringer for å få plass til lagring.

Jaja, jeg får gruble videre til jeg kan snakke med noen som har peilig!:p Nå skal jeg glo litt på tv, kanskje spise litt mer sjokolade, skal ihvertfall drikke litt mer cola!:p 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar