onsdag 6. september 2017

Pasientjournaler og gamle adresser!

Altså, jeg er veldig vant til å vente på ting og tang men nå begynte jeg rett og slett og bli utålmodig! Så jeg logget inn på helsenorge.no og sjekket alt jeg kunne sjekke for å se om jeg kunne finne ut av ting. Og nå har jeg funnet ut hvorfor jeg ennå IKKE har hørt noe fra sykehuset i Tromsø, nemlig adressen! Av en eller annen grunn så har Solstrålens kollega, som absolutt må få seg et kallenavn her snart, sendt henvisningen i papirform. Og dermed har sykehuset også svart i papirform, både til han og tydeligvis til meg også. Problemet er bare at av en eller annen grunn har de sendt svaret til min forrige adresse, adressen jeg ikke har bodd på på over 13 1/2 måned! Årsaken til den gamle adressen er at den står i henvisningen fordi legen har sendt med epikrisen fra Haukeland (jeg bodde jo der når jeg var på sykehuset første gang), men den riktige adressen står også der da.

Alt dette fant jeg ut takket være at jeg kan sjekke pasientjournalen min i Helse Nord, der lå det tre dokumenter jeg ikke har sett i det hele tatt, før nå da! Så det første jeg skal gjøre i morgen er å ringe sykehuset i Tromsø og be pent om at adressen endres slik at jeg får brev fra dem! Så de har heldigvis ikke glemt meg, det er jo positivt! Så nå er det bare til å smøre seg skikkelig med tålmodighet, for i brevet står det nemlig:
Du vil få time ved Tromsø, Nevrologisk avdeling Universitetssykehuset Nord-Norge i februar 2018.
Vi har dessverre ikke mulighet til å gi deg et fast tidspunkt for timen din nå, men så snart vi har funnet et tidspunkt, sender vi deg en innkalling med tid og sted for oppmøte. 

Det er jo lenge til februar men samtidig så kunne jeg ha endt opp med å måtte vente til april/mai, for ventetiden er på 36 uker der nemlig. Jaja, det er godt jeg har erfaring med å vente på spesialisthelsetjenesten, haha!:p Og en vintertur til Tromsø kan jo bli en veldig fin tur da! og muligens kald, haha:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar