onsdag 30. november 2016

En våt skogstur

I formiddag var Humlen og jeg på tur sammen, det var en veldig våt opplevelse men også veldig koselig da. Det er noe med å gå på tur med folk som skjønner deg og ikke minst tar hensyn til deg, det er jeg ikke så vant til fra oppveksten, spesielt tenårene. Da var det mange tvangsturer om søndagene, hjalp ikke å protestere, ut på tur skulle jeg uansett om jeg ville eller ikke... Så av den grunnen syns jeg det er best å gå på tur alene, men Humlen og vofsen hennes er et unntak, de to går jeg veldig gjerne på tur med!

Skogen var våtere enn antatt, Humlen sa at om hun hadde visst at det var så vått ville hun ha kommet med en alternativ tur. Våte ble vi også, ble noen surklete tråkk ut i gjørmen blant annet, skled gjorde vi også men det gikk bra og så var vi godt kledde da. Jeg hadde sprayet joggeskoene mine en liten stund før jeg gikk, det var nok veldig lurt men til tross for det så var de faktisk rimelig våte når jeg kom hjem. Heldigvis hadde jeg ull fra topp til tå, ja til og med flere lag, så frøs gjorde jeg ikke, jeg bare kjente at sokkene var veldig våte når jeg tok de av:p

Når jeg kom hjem bare vrengte jeg av meg alt det våte tøyet, tok en kjapp dusj og hoppet inn i tørre ullklær igjen. Og etter det har jeg ikke gjort så veldig mye, haha:p Er mye jeg har lyst til å finne på, spesielt så er det mye jeg har lyst til å sy men det tar liksom litt tid å komme i gang med det, er ikke så lett i å bli enig med meg selv om hvordan ting skal være, hahaha!:p

I morgen er det allerede 1.desember, jeg håper jeg klarer å få en god måned, jeg skal forsøke men jeg kjenner det er en vanskelig tid vi går i møte... Men så må jeg huske på det Humlen sa tidligere i dag og som også Solstrålen har snakket om, og det er å gjøre ting jeg har lyst til, kose meg med stearinlys, pynte, bake, spise mandariner, pepperkaker osv. osv., gå på julekonserter om jeg har lyst til det etc. I år, som i fjor, har jeg en ny leilighet å pynte, må på nytt finne ut hvor ting skal stå, jeg aner foreløpig ikke hvor jeg skal ha juletreet, må nok ommøblere litt men det er heldigvis ikke så stort da! og så har jeg innmari lyst på julegardiner både til stuevinduene og til det ene kjøkkenvinduet! det må jeg prøve å få tak i, har vært å sett litt men ikke funnet noe jeg virkelig vil ha.

Nå skal jeg se om jeg kommer i gang med å sy litt, hihi:p kjenner det er litt uvant å være hjemme på denne tiden om onsdagene, pleier jo å komme hjem tidligst på denne tiden da:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar