onsdag 16. november 2016

For en dag!

For en dag dette har vært! Jeg våknet vel rundt kvart over seks, Humlen sa at det er jo så godt som midt på natten for min del, og det har hun rett i:p Ti på halv åtte låste jeg meg ut av huset, gikk ut i høststormen men det var faktisk veldig deilig! Ikke var det så kaldt heller og i tillegg var jeg veldig godt kledd! Har jo lært at det nytter ikke å gå ut i regnet uten skikkelig tøy altså! og så kan jeg ikke komme til Humlen med våte klær mer, hahaha:p 
Jeg hadde iallfall mer enn god nok tid på meg når jeg kom til sykehuset, gikk av bussen hele 40minutter før timen! Så med andre ord kunne jeg fint ha tatt både en senere og til med enda en senere buss hjemmefra! Jaja, det er jo bedre å være for tidlig ute enn å komme for sent da!

Jeg kjenner at jeg er litt skuffet etter timen på sykehuset, i våres fikk jeg et veldig godt inntrykk av nevrologen. I dag var ikke det gode inntrykket tilstede... i dag var det litt mer sånn "det går jo bare en vei" og dermed så virket det litt som at han ikke gidder å gjøre så mye for meg rett og slett. Det er heller ikke så mye å gjøre da, men det med smerteklinikken f.eks. Han påstod at det går mest i smertepumper og sånt der og at det er noe jeg ikke har bruk for, det stemmer nok. Men Humlen sa at de gjør jo også veldig mye annet der, så jeg skulle gjerne hatt en henvisning dit. Vet jo ikke om de kan hjelpe meg men det får jeg jo ikke svar på før jeg eventuelt har vært der! Mulig jeg skal spørre Raketten om hun kan henvise meg dit, dersom det ikke må spesialist-henvisning til da, da blir det litt vanskeligere...

Nevrologen sa at det ikke er noen begrensninger på hva slags behandling jeg kan prøve, selv om jeg har lest litt av hvert om akkurat det da... men iallfall, jeg spurte om det er greit å prøve TENS-behandling, det sa han var greit. Så på fredag håper jeg at jeg kan få prøve det hos Fysio-damen, hun har nemlig utstyret!

Det geniale er at jeg kan lese epikrisen på vestlandsjournalen, så den har jeg allerede lest. Det stod ikke noe spennende der da men det skal utføres et par tester til oppe i Tromsø for å se om jeg har en variant innen type 1 eller type 2, noe mer testing vil visst ikke bli utført... syns det er teit jeg! de har jo kontroll på en god del av variantene innen sykdommen og kan fint finne ut hva slags genfeil og dermed hvilken variant jeg har! Tar tid, joda, men jeg syns nesten at det er min rett som rammet å få vite hvilken variant jeg har! Okey, alle variantene er ikke kjente og det kan være vanskelig å finne ut av men jo mer de tester og undersøker, jo mer finner de jo ut av!

Etter timen hos Humlen kom jeg meg heldigvis veldig raskt hjem, det har visst kommet en ny bussavgang, den passer veldig godt om onsdagene!:D Siden jeg var så tidlig oppe i dag fikk jeg faktisk tillatelse av Humlen til å sove i ettermiddag, på en betingelse, eller, egentlig to - det måtte være før klokken seks og i maks 30minutter! Ting var litt så som så, jeg ble som sagt litt skuffet og det resulterte i en del tårer, tror også den ekstreme trettheten virket inn på meg! Jeg prøvde å sove, det funket ikke, var ingenting som funket, så jeg ble bare enda mer trett og ikke minst sur og grinete. Men når klokken var litt på fem krøp jeg under teppet i sofaen, ti minutter senere sov jeg og når klokken var halv seks klarte jeg å våkne, og ikke minst - forbli våken!

I morgen skulker jeg yogaen, jeg har lyst til å dra til Bamse og Karamell istedenfor! det er mye koseligere!<3

Nå skal jeg spise litt kvelds og så skal jeg finne sengen, krype under dynen og sovne til Kjærlighet uten grenser på P4!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar