onsdag 23. november 2016

Novembers nest sist onsdag

Nå har jeg akkurat kommet hjem, har vært en tur hos Humlen og på legesenteret. 
Det ble rett og slett til at jeg avlyste timen jeg har hos Raketten om litt under to uker, jeg føler at jeg ikke ble særlig hørt i går og som Humlen sa så trenger jeg en lege som hører på meg. Dessverre er ikke det sånn at alle fastleger er som Solstrålen, det er veldig dumt, for sånn burde alle være!

Heldigvis og takk og lov så traff jeg på min ene favoritt-sekretær når jeg gikk inn dit! Det var jeg veldig, veldig glad for, da visste jeg at jeg kom til å bli hørt og få råd uten problemer! Vi hvisket litt om legebytte, dessverre kan hun ikke hjelpe meg med akkurat det. Jeg må bare følge med på nettet sånn som jeg allerede gjør, det går ikke an å stå på noe venter-på-plass-hos-denne-legen-liste eller få beskjed direkte fra de når det er ledige plasser. Det er kun helsenorge-sidene som er mulig, et nettsted tilbyr sms når det er ledige plasser men det koster masse penger så det gjør jeg ikke med det første. Men det jeg derimot kan, hvis lege H sier ja, er å få gå til henne istedenfor til Raketten, selv om jeg i utgangspunktet er Rakettens pasient, noe også Solstrålen pratet om. Koftedamen, som jeg kalte sekretæren en stund før jeg fant ut av hva hun heter:p sa at jeg kan komme innom når H er tilbake og så kan hun lage et lite skriv til henne, jeg spurte om hun kunne gjøre det nå men det går ikke. Årsaken er at sånne beskjeder skrives der alle legene på senteret har tilgang og derfor er det lurest å vente til H er tilbake for ellers ville jo Raketten få det med seg. Så jeg regner med at det ordner seg og at jeg får henvisning til smerteklinikken, kanskje ikke med det første men iallfall etterhvert!

I går kveld satt jeg lenge å sydde, det var nesten litt sånn at jeg ikke ville si det til Humlen, for jeg gav meg nemlig ALT FOR SENT!!! men var i seng til litt over halv ett, så det var ikke den verste overskeiingen da:p Det var bare det at jeg hadde ikke lyst til å legge meg men veldig lyst til å sy, så da satte jeg i gang og dermed forsvant tiden... men jeg ble nesten ferdig da! Har bare å sy fast lukkekanten og det gjøres for hånd. Planen videre er å sy litt hver dag iallfall en uke til og så ser jeg hvor mye jeg har ferdig da. Om jeg får sydd en ting hver dag har jeg nok, håper jeg da. Er jo greit å ikke sitte igjen med for mye også da!

Nå skal jeg spise litt middag, mulig jeg skal bake boller etterpå men jeg vet ikke helt. Har lyst til å dra ut til Bamse og Karamell i morgen men jeg har også lyst til å hjelpe Blomsterdamene med det som skjer hos dem i morgen. Dessverre rekker jeg ikke begge deler, så jeg må rett og slett høre med Karamell om de i det hele tatt er på jobb i morgen. Er de det så skal jeg komme med ferske boller, er de ikke det så kan jeg hjelpe Blomsterdamene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar